ahmetbeyler
New member
Ürün Çalışanları: Ürün halkı için süper güç olarak netlik
Netlik, belirsiz durumlarda bile harekete geçebilmek için ürün halkı için çok önemli bir faktördür. Bu podcast dizisinde Tim Klein, uzman ürünün Arne Kittler-un lideri, eski CPO ve “Kalpte Ürün” konferansının kurucu ortağı ile konuşuyor, çünkü netlik, her şeyi bilmek anlamına gelmez, ancak ekiplerin harekete geçtiği ortak bir anlayış yaratmak anlamına gelmez.
Rahatsız edici olsa bile netlik yaratır
Özellikle ürün geliştirmede genellikle eksik bilgilerle çalışıyoruz. Arne Kittler, açıklığı bilinçli bir karar olarak tanımlar: Mutlak güvenliğin asla erişilemese bile bağlamı ve olası kaydetme ve yararlı bir yönelim çizmek. İşbirliği ancak belirsizliği aktif olarak açıklığa kavuşturmak ve sürdürülebilir hipotezleri birlikte geliştirmek istiyorsanız çalışır.
Netlik tek başına kendini göstermez. Çerçevenin koşulları değiştiği için tekrar tekrar oluşturulmalıdır. Bu riskleri, modası geçmiş hipotezler temelinde karar vermek için görmezden gelen herkes – tüm sonuçlarla. Netliği düzenli olarak garanti eden ekipler daha hızlı, daha etkili ve daha az sürtünme kayıpları ile çalışır.
Netlik genellikle rahatsız olur. Hoş olmayan konuları duraklatmayı, araştırmayı ve aynı zamanda ele almayı gerektirir. Sadece devam etmek yerine toplantılarda belirsizlikler açmak cesaret ve enerjiye mal olur. Ancak tam olarak budur: başlangıçta ne maliyetler daha sonra iki adet iş kazandırır ve yanlış anlamaları önler.
Bir temel olarak psikolojik güvenlik
Netlik, soruların açıkça arzu edildiği ve belirsizliklerin zayıflık olarak kabul edilmediği bir kültüre ihtiyaç duyar. Bu nedenle psikolojik güvenlik gerçek işbirliğinin temeli haline gelir. Sadece insanlar rahatsız edici gerçekleri ifade etmek için kendilerini güvende hissettiklerinde gerçekten netleştirebilir ve gerçek bir netliği sürdürebilirler.
Konuşmada, bilinçli bir dilin netliğe ne kadar katkıda bulunduğunu da netleşiyor: belirsiz kalmayın, ancak tam olarak formüle etmek, sormak, görüş – işte kararlar için güvenilir bir temel “kendimizi anladık”. Netlik, küçük yanlış anlamalar ciddi problemler haline gelmeden hemen önce sisi serbest bırakmaya yardımcı olur.
Arne Kittler haklı olarak özetliyor: Ürün insanları rahatsız edici olsa bile netlik yaratmaktan sorumludur. Özellikle çapraz ekiplerde ve ilgili taraflarla işbirliği içinde, bu, iyi niyetli koordinasyon ve gerçek etkinlik arasındaki belirleyici fark yaratır.
Konfor konusunda netlik sağlayan herkes (bkz. Matthew Lemay), ürünün sürdürülebilir gelişimi için de temel oluşturur – ve sadece ekibinizi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda bir ürün veya ürün yöneticisinin sahibi olarak etkinliğinizi de güçlendirmektedir: In.
Diğer podcast dizileri
Bu bölüm aynı zamanda podcast'in önceki bölümlerinde derinleşen konuları da ele alıyor. Kendinizi daha derine dalmak istiyorsanız, bu ipuçlarını ürünün işçilerinden takip edebilirsiniz:
Daha Fazla Kaynak
Özellikle ürün çalışanları Arne Kittler'den bireysel boyutlara blog makalelerini önerir:
- Yönlü netlik – genel yön ve vizyonda netlik
- Durumsal netlik – mevcut durum ve bir sonraki önemli adımda netlik
- Rol netliği – takımdaki roller, sorumluluklar ve beklentiler üzerindeki netlik
- Açık İletişim – Açık İletişim, İşbirliği için Temel olarak kesin ve açık
- Ürün liderleri için netlik – ürün halkı için liderlik sorumluluğunda netliğin özellikle önemi
Podcast'in şu anki baskısı, ürünün işçi blogunda da mevcuttur: “Ürün insanları için süper güç olarak netlik”.
(Mayıs)