ahmetbeyler
New member
SpaceX şu anda dev roketinin dokuzuncu deneme uçuşunu hazırlıyor ve önümüzdeki hafta uzay gemisine başlayabilir. Çünkü şimdi Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Federal Havacılık Ajansı, FAA (Federal Havacılık İdaresi) bunun için resmi onay verdi. FAA'ya göre, son iki test uçuşundan sonra kamu güvenliği sağlanır. Bununla birlikte, bir sonraki test uçuşu için tehlike alanı neredeyse iki katına çıkmıştır, böylece uçaklar daha büyük bir mesafe korumalı ve enkaz serpmeye devam edebilir.
SpaceX Starship, Mart ayının başında sekizinci test uçuşu sırasında yörüngede kaybetti, ancak dev roketin güçlendiricisini tekrar yakaladı. Ocak ayının yedinci duruşma uçuşuna benzer şekilde, uzay gemisi yangından sonra gemide yok edildi. O zaman, yakıt bir veya daha fazla kayıptan kaçmıştı, bu da başlangıçta odaklanan ve daha sonra motorları yavaş yavaş kapatmaya getirdi. Kısa bir süre sonra, dev roket ve güvenlik sistemi ile iletişim otomatik olarak kendini aktive etti.
Memnun güvenlik gereksinimleri, genişletilmiş tehlikeli alan
Bu kurs sekizinci test uçuşu sırasında tekrarlandı, ancak şu ana kadar SpaceX bu yıkım için nedenler vermedi. FAA ayrıca sadece güncelleme için yanıt vermiyor ve açıklıyor: “FAA, SpaceX Starship Flight 8 kazasının tam bir güvenlik kontrolüne yol açtı ve şirketin kazaların nedenlerini tatmin edici bir şekilde yaptığı sonucuna varmış ve bu nedenle Astronavi aracının tekrar uçabileceği sonucuna varmıştır”. Bu, sekizinci test uçuşunu resmen onayladı. Ayrıca, bildirimlerine göre FAA, “SpaceX'in tüm katı güvenlik, çevre gereksinimleri ve diğer lisans gereksinimlerini karşıladığı sonucuna varmıştır”.
Bununla birlikte, dokuzuncu yıldız gemisinin onayı, öncekinden daha az ciddi gereksinimler içermektedir. Uçak için tehlike alanı olan “Uçak Tehlike Alanı” (AHA) olarak adlandırılan sözde, şimdi Meksika Körfezi'ndeki Teksas Starbase'ın başlangıç noktasından Florida ve Küba ve Bahas'taki Türkler ve Bahamlar arasındaki Marina Yolu'ndan yaklaşık 1.600 deniz mili (2963 kilometre) uzanıyor. Sekizinci test uçuşu sırasında, tehlike alanı sadece 885 deniz mili (1639 km) uzandı, bu nedenle bu alan neredeyse iki katına çıktı.
Booster artan risk olarak yeniden kullanıldı mı?
FAA, “güncellenmiş uçuş güvenliği analizi” ve SpaceX'in daha önce kullanılan bir sürüş roketini yeniden kullanacağı gerçeğiyle tehlike alanının bu genişlemesini haklı çıkarıyor. Çünkü bu “süper ağır güçlendirici” zaten uzayda bir uzay gemisi teşvik etti ve uzay gemisinin aksine, “Mecazilla” adlı kule tarafından toplanan güçlendirici ile Dünya'ya döndü.
9. Astronave Test Uçuşu için ABD Uçuşunun Denetimi ile Tanımlanan Teslimat Alanı
(Resim: FAA)
AHA, normal hava trafiğini füze uçuşlarından ayırmalıdır, ancak aynı zamanda başarılı olmadan görevler için olası enkaz bölgelerini de içerir. FAA'ya göre, en büyük tehlike alanı, neredeyse hepsi uluslararası alanda 175'den fazla uçuşla en az 70 uçuş rotasını etkiliyor. Yolcular, uzay gemisinin başladığı gün yaklaşık 40 dakikalık gecikmelere uyum sağlamalı ve en fazla iki saatlik olası bekleme süreleri de vardır.
SpaceX şimdiye kadar bir sonraki uzay gemisi uçuşu için bir randevudan bahsetmedi, ancak bu önümüzdeki Salı günü 27 Mayıs 2025'te yapılabilir. ARS Technica. Daha önce kesintiye uğradıkları test uçuşları bunu mümkün kılmamıştı. Buna ek olarak, SpaceX, uzay gemisindeki yeni tasarım yüzgeçlerini test etmek istiyor, bu da atmosferdeki uzay gemisinin daha iyi kontrolünü garanti etmeli.
Ayrıca oku
Daha Fazla Göster
Daha az belirti
(FDS)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!
SpaceX Starship, Mart ayının başında sekizinci test uçuşu sırasında yörüngede kaybetti, ancak dev roketin güçlendiricisini tekrar yakaladı. Ocak ayının yedinci duruşma uçuşuna benzer şekilde, uzay gemisi yangından sonra gemide yok edildi. O zaman, yakıt bir veya daha fazla kayıptan kaçmıştı, bu da başlangıçta odaklanan ve daha sonra motorları yavaş yavaş kapatmaya getirdi. Kısa bir süre sonra, dev roket ve güvenlik sistemi ile iletişim otomatik olarak kendini aktive etti.
Memnun güvenlik gereksinimleri, genişletilmiş tehlikeli alan
Bu kurs sekizinci test uçuşu sırasında tekrarlandı, ancak şu ana kadar SpaceX bu yıkım için nedenler vermedi. FAA ayrıca sadece güncelleme için yanıt vermiyor ve açıklıyor: “FAA, SpaceX Starship Flight 8 kazasının tam bir güvenlik kontrolüne yol açtı ve şirketin kazaların nedenlerini tatmin edici bir şekilde yaptığı sonucuna varmış ve bu nedenle Astronavi aracının tekrar uçabileceği sonucuna varmıştır”. Bu, sekizinci test uçuşunu resmen onayladı. Ayrıca, bildirimlerine göre FAA, “SpaceX'in tüm katı güvenlik, çevre gereksinimleri ve diğer lisans gereksinimlerini karşıladığı sonucuna varmıştır”.
Bununla birlikte, dokuzuncu yıldız gemisinin onayı, öncekinden daha az ciddi gereksinimler içermektedir. Uçak için tehlike alanı olan “Uçak Tehlike Alanı” (AHA) olarak adlandırılan sözde, şimdi Meksika Körfezi'ndeki Teksas Starbase'ın başlangıç noktasından Florida ve Küba ve Bahas'taki Türkler ve Bahamlar arasındaki Marina Yolu'ndan yaklaşık 1.600 deniz mili (2963 kilometre) uzanıyor. Sekizinci test uçuşu sırasında, tehlike alanı sadece 885 deniz mili (1639 km) uzandı, bu nedenle bu alan neredeyse iki katına çıktı.
Booster artan risk olarak yeniden kullanıldı mı?
FAA, “güncellenmiş uçuş güvenliği analizi” ve SpaceX'in daha önce kullanılan bir sürüş roketini yeniden kullanacağı gerçeğiyle tehlike alanının bu genişlemesini haklı çıkarıyor. Çünkü bu “süper ağır güçlendirici” zaten uzayda bir uzay gemisi teşvik etti ve uzay gemisinin aksine, “Mecazilla” adlı kule tarafından toplanan güçlendirici ile Dünya'ya döndü.

9. Astronave Test Uçuşu için ABD Uçuşunun Denetimi ile Tanımlanan Teslimat Alanı
(Resim: FAA)
AHA, normal hava trafiğini füze uçuşlarından ayırmalıdır, ancak aynı zamanda başarılı olmadan görevler için olası enkaz bölgelerini de içerir. FAA'ya göre, en büyük tehlike alanı, neredeyse hepsi uluslararası alanda 175'den fazla uçuşla en az 70 uçuş rotasını etkiliyor. Yolcular, uzay gemisinin başladığı gün yaklaşık 40 dakikalık gecikmelere uyum sağlamalı ve en fazla iki saatlik olası bekleme süreleri de vardır.
SpaceX şimdiye kadar bir sonraki uzay gemisi uçuşu için bir randevudan bahsetmedi, ancak bu önümüzdeki Salı günü 27 Mayıs 2025'te yapılabilir. ARS Technica. Daha önce kesintiye uğradıkları test uçuşları bunu mümkün kılmamıştı. Buna ek olarak, SpaceX, uzay gemisindeki yeni tasarım yüzgeçlerini test etmek istiyor, bu da atmosferdeki uzay gemisinin daha iyi kontrolünü garanti etmeli.
Ayrıca oku
Daha Fazla Göster
Daha az belirti
(FDS)
Ne yazık ki, bu bağlantı artık geçerli değil.
Boşa harcanan eşyalara olan bağlantılar, 7 günlük daha büyükse veya çok sık çağrılmışsa gerçekleşmez.
Bu makaleyi okumak için bir Haberler+ paketine ihtiyacınız var. Şimdi yükümlülük olmadan bir hafta deneyin – yükümlülük olmadan!