Sony'nin küstah ağ fiyatlandırması ve Canon'un APS-C numarası: 18/2024 haftasının fotoğrafçılık haberleri

Adanali

New member


  1. Sony'nin küstah ağ fiyatlandırması ve Canon'un APS-C numarası: 18/2024 haftasının fotoğrafçılık haberleri

Kameralar yazılım ürünleridir. Bu köşeyi sürekli takip edenler bu cümleyi defalarca okudular ama bu hafta da kaçınılmaz. Prensibi artık pratikte aşırı heyecanlandıran tekrar için Sony'ye teşekkür edebilirsiniz. Son zamanlarda ABD ve Kanada'da ızgaranızın kameranıza yüklenmesi için ücretli bir yükseltme var.

Duyuru



Potansiyel faydaları düşünmeden önce teknik olarak neler olduğunu anlamalısınız: 149 $ artı vergi karşılığında Sony A1, A7s III, A7 IV veya A9 III'e dört adede kadar PNG dosyası yükleyebilirsiniz. Alpha, içeriği (çoğunlukla ızgara çizgileri) vizörde, ekranda ve harici olarak HDMI aracılığıyla bir katman olarak görüntüler. Başka hiçbir şey olmuyor, bu yalnızca görüntü içeriğinin görüntülenmesi, programlanması önemsiz bir işlev. Özellikle modern kameraların başka hangi gerçek zamanlı verileri görüntüleyebileceği göz önüne alındığında.

Sony, 2023'ün sonunda ağ hatlarına ödeme yapılacağını zaten duyurmuştu ve artık yazılımın lisansını Sony'nin web sitesinden rezerve etmek de mümkün. Bu özelliği daha önce kaçırmadıysanız artık ihtiyacınız olmayacak; bazı son derece uzmanlaşmış fotoğrafçılar için vazgeçilmez olacaktır. Sony'nin aynı ürün sayfasında gösterdiği gibi, bunlar kısa sürede eşit olarak bölünmüş çok sayıda fotoğraf çekmesi gereken kişilerdir: okul yıllıkları, etkinliklerdeki fotoğraf kabinleri, stüdyodaki sabit sahneler vb. için.

Serbest meslek sahibi işçiler fonuna ulaşın


Dolayısıyla bu, çok sayıda materyali çekip kesmeyi kendi ekiplerine bırakabilen ajansların ve büyük medyanın süper profesyonellerini etkilemiyor. Bunun yerine, birçok serbest meslek sahibi çalışan, muhtemelen çalışma zamanından tasarruf ederek basit işlev için ödeme yapacaktır. Ayrıca ızgaralar için de hızlı para kazandılar, ancak yine de bu kadar basit bir özelliği hemen sunmamak küstahlık gibi görünüyor.

Yeni uygulama alanları için yenilikçi cihazlarla kendini kanıtlama ihtiyacı duyan diğer şirketler ise daha cömert davranıyor. Bunun harika bir örneği, çekim sırasında kayıpsız dijital yakınlaştırma ve odak yakalama, yani “otomatik yakalama” özelliğine sahip Nikon'dur; her ikisi de ücretsiz bir yükseltme olarak sunulmaktadır. Red'in görevi devralmasından sonra işlerin böyle devam etmesini umabiliriz ancak.

Bu arada, ücretli özellik yükseltmeleri film prodüksiyonunda büyük video kameralar ve kameralar için uzun süredir standart olduğundan, Sony'nin yeni yükseltme politikasının filmlerle de çok ilgisi var. Görünen o ki şirket artık kullanıcının ağrı eşiğini test etmek istiyor. Stratejinin başarılı olup olmayacağı onlara bağlı. Eğer bu başarılı olursa, diğer üreticiler de mutlaka aynı yolu izleyecektir.

Canon'un RF Politikasının Anlamı


Gelecekten yakın geçmişe değişen bakış açısı: Canon'un makul lens açıklığının RF yuvası için gerçekte ne anlama geldiği bu hafta sayısız yorumda tartışıldı. Çoğu gözlemci, Sigma ve Tamron'un RF montajı için yalnızca APS-C optikleri sunacağını hemen fark etti. Örneğin Petapixel podcast'inde Canon'un tam çerçeve lenslerin tüm parasını profesyonellerin kendileri için kazanmayı tercih ettiği belirtildi.

Dolayısıyla Canon'un RF sistemini “açtığını” söylemek biraz abartı olur. Örneğin Tamron'un 2024 yol haritasında hâlâ bazı tam çerçeve lensler olduğundan ve bu şirket artık Nikon'la da işbirliği yaptığından, “üçüncü taraf lenslerle” ilgili durum heyecan verici olmaya devam ediyor. Özellikle de Canon, Nikon'un Red'i satın almasıyla resmi olarak mutlu olduğu için, iki rakibin iyi günde de kötü günde de birlikte çalışması gerekecek.

Özellikle güzel bir kitapçık


Sony bu hafta zaten çok küstah olduğu için biz de aynısını yapabiliriz: Hafta sonu derinlemesine okumak için c't Fotografie dergimizin yeni sayısını öneriyoruz. Ve utanmazca kendini tanıtmaktan değil, köşe yazarının inancından dolayı. Bu kez konu çeşitliliği ve yazıların derinliği özellikle başarılı. Kapak fotoğrafı gibi rengarenk. Sony A9 III'ün laboratuvarda, doğada ve konserde yapılan derinlemesine testleri veya Reuters fotoğrafçısı Kai Pfaffenbach ile yapılan ayrıntılı röportaj ve fotoğrafları tek başına görülmeye değer. Ve şu cümleyi bilen var mı: “Kameranız yanınızda mı?” Festivallerde fotoğraf çekmeyle ilgili kapak hikayesini gerçekten kullanabilirim. Yani herhangi bir meşgul fotoğrafçı.




(Asla)



Haberin Sonu
 
Üst