‘Rusya’da bu yaz yeni Türk fast food markaları faaliyete geçebilir’

ahmetbeyler

New member
Rusya Sanayicileri ve Girişimcileri Birliği (RSPP) Rusya-Türkiye Çalışma Kümesi Lideri Arsen Ayupov, Sputnik’e açıklamasında, Türk fast food firmalarının Rusya pazarına girişine ait şu değerlendirmede bulundu:


“Rusya’nın bulunduğu mevcut şartlarda, Türk fast food işletmeleri makul fırsatlar gördü. Batı merkezli fastfood işletmelerinin Rusya’daki faaliyetlerini askıya alması bağlamında, onların bıraktığı boşluğu Türk firmalar kapatmak istiyor. Bu süreç pek aktif gelişiyor. Son bir ayda yalnızca bizim aracılığımızla Chıtır Chicken, Yesen Burger, Little Kitchen ve Arabica kafe zinciri üzere dört Türk fast food firması Rusya’yı ziyaret etti.”


Ancak Ayupov’un müşahedelerine göre firmaların, Rusya pazarına yönelik beklentileri ve tutumları birbirinden farklı.


“bununla birlikte, firmaların zincirlerini Rusya’da ilerletme konusundaki halleri birbirinden farklı. Misal burgerciler Rusya pazarına kuşkuyla bakıyor. Zira çabucak hemen Burger King ve KFC’nin ülkenin tamamından çekilmediğini ve aslında bu alanın çabucak hemen tam boş olmadığını anlıyorlar. Aslında Amerikan fast food içerisinde yalnızca McDonald’s kapandı. KFC üzere tavuk eserleri üreten Chıtır Chicken üzere zincirlere gelince, onların beklentileri büyük. Kafe zincirlerin de beklentileri büyük, yalnızca Starbucks üzere ağların kapatılması niçiniyle değil, genel olarak. Bu firmalar, Rus pazarının hazır ve onlar için pek umut verici olduğu kararına vardılar. Bu niçinle Rusya pazarına coşku ve optimistlikle bakıyorlar. Onlar, imtiyaz yahut kolaylıklar biçiminde hiç bir teşvike muhtaçlık duymuyor. Lakin o denli bir takviye sunulacaksa olağan olarak buna olumlu bakıyorlar. Bu niçinle, bu yaz ortasında Rus fastfood pazarına yeni Türk markalarının girişini bakılırsaceğimize eminim.”


Ayupov, Rusya’da bu çeşit firmalara dayanak maksatlı hangi önlemlerin teklif edildiği sorusuna, şu karşılığını verdi:

“Rusya’da takviye maksatlı çeşitli önlemler var. Bu manada, durum bölgeden bölgeye değişiyor. Misal Moskova’da Amerikan zincirlerin kapanması bağlamında, açılan her bir fastfood restoranı başına, kapladığı alana bağlı olarak 1 ilâ 5 milyon ruble içinde direkt para yardımı formunda çok ilgi çeken teşvik önlemleri sunuluyor. Öbür bölgelerde de çok yaratıcı tahliller sunuluyor.”

Rusya’da muvaffakiyetle faaliyet gösteren Türk fastfood işletmelerinin olduğunu kaydeden Ayupov, “Misal Gagawa zinciri de yüklü olarak tavuktan eserler satıyor. Artık Rusya’nın beş bölgesinde 23 fast food restoranına sahip. Gagawa, Rusya’da faal olarak gelişmeye devam ediyor” diye ekledi.
 
Üst