Minimalist: Haftanın Fotoğrafları (5. Hafta)

Adanali

New member
Daha azıyla daha fazlasını yapmak, bu haftaki görsellerin dile getirilmemiş sloganı gibi görünüyor. Çekimlerin çoğu minimalist görünüyor ve bu da dikkatleri mevcut unsurlara çekiyor. Galeri fotoğrafçılarımız bunun nasıl çalıştığını gösteriyor.

Duyuru















Sony Alfa 7III | 16mm | ISO 100 | f/16 | 1/100


(Resim: Yıldız Gezisi)



İlk resim sternenreise'den geliyor ve başlığı taşıyor Gün batımında Ammersee gölündeki kayıkhane. Ammersee Gölü, Münih'e 28 kilometre ve arabayla yaklaşık 40 dakika uzaklıktadır. Evin arkasından parlayan güneşin ılık akşam ışığı, çekime sakin, neredeyse muhteşem bir atmosfer katıyor. Basit kompozisyon ve iskeleye giden ahşap korkuluk, izleyicinin gözünü yönlendirir ve fotoğrafa ek bir yapı kazandırır.







OM Sistemi OM‑1 | 9mm | ISO 400 | f/8 | saniyenin 1/10'u


(Fotoğraf: Karsten Gieselmann)



Galeri fotoğrafçısı Karsten Gieselmann zaten merdiven fotoğraflarıyla tanınıyor. Kayıt başlık ile Engellendi Aşağıdan yukarıya doğru, çubukları kılavuz çizgiler gibi motifin merkezine uzanan sarmal bir merdiven gösterilmektedir. Fotoğrafçı bize şunu yazdı: “Ortalanmış kompozisyon, görüntüde çubuklar arasındaki yuvarlak öğelerle mekansal olarak güçlendirilen bir emme etkisi yaratıyor.” Gri tonlar bu etkiyi vurguluyor ve motife ilave bir çekicilik katıyor.







Nikon D7500| 48mm | ISO2500| f/16 | / S


(Resim: bağ)



Fotoğraf eller topluluk tarafından her ay seçilen bir konu hakkında düzenlenen Ortak Yorum'a (GI) fotoğrafçı vinculum'un yaptığı bir katkıydı. Kadın bir camın arkasında durduğundan, arkadan aydınlatıldığından ve ayrıntılar bulanık olduğundan, çekim çok gizemli görünüyor. Odak noktası penceredeki ellerdir. Bu fikir çok iyi uygulandı ve bu, diğer fotoğrafçıların yorumlarına da yansıdı.







Onur Magic5 Pro | 7,6 mm | ISO 50 | f/1 | 1/798


(Resim: metapiks)



Yüksek koltuk fotoğrafçının metapix galerisindeki Hollanda'daki Hoek kumullarının bir motifini gösteren fotoğrafına verilen addır. Perspektif ve aşırı pozlanmış arka plan ana konuyu izole eder. Fotoğrafçı şöyle yazıyor: “Perspektif bozulması, 'normal' insanın panoramanın en yüksek noktasına ulaşmasını imkansız hale getiriyor.”








(Resim: ağaç kurbağası)



Topluluğun ortak okumasına bir başka katkı da fotoğrafçı Baumfrosch'tan geliyor. Başlığıyla birlikte fotoğrafınız Bir el diğerini yıkar bize, bunun insan etkileşimindeki ve çoğu zaman politikadaki eski bir süreci ifade ettiğini yazıyor.

Fotoğrafın nasıl çekildiğini de şöyle açıklıyor: “Yalnızca kendinize ait bir eliniz varken ve tripod olmadan 'eller'in fotoğrafını nasıl çekersiniz? Sekiz saniyelik uzun bir pozlama süresi seçtim ve önce bir elimi, sonra ikinci elimi fotoğrafladım. Buradaki zorluk şuydu: Uçuş değişimi sırasında kamerayı sabit tutmak.”








(Resim: DiSe.fotografie)



Görüntü simetri ve kolayca tanınabilen bir desenle karakterize edilir Kolberg_SW_1 itibaren Dirk Selig (DiSe.fotografie). Polonya'nın Baltık Denizi kıyısındaki sahil kasabası Kolberg'de, şehirde fotoğraf yürüyüşü sırasında çekildi. Sahile geldiğimizde modern oteller dikkatimizi çekti. Bize yazmaya devam ediyor: “Güçlü güneş ışığı, modern mimariyi daha net ifade eden güçlü kontrastlara yol açtı. Fotoğrafı çekerken siyah beyaz yapmanın etkiyi artıracağının farkındaydım.”








(Fotoğraf: Martin Ruopp)



fotoğraf: Martin Ruopp yalnız soğuk bir gecenin ardından yaratıldı. Ağaçlar sisle kaplanmış ve görüntünün ana konusu izole edilmişti. Şöyle açıklıyor: “Uzaktan [sah ich] Bu yalnız ıhlamur ağacı, Yukarı Swabia'nın bu son moren tepelerinden birinde görülüyor. Ne yazık ki yanımda sadece akıllı telefonum vardı ama güneş son sis perdesini açmadan önce bu solitaire oyununu oynamak için hızla yola çıktım.

Geçen haftanın tüm “Günün Fotoğraflarını” fotoğraf galerimizde bulabilirsiniz:



Cumartesi: Gün batımında Ammersee gölündeki kayıkhane
(Resim: Yıldız Gezisi)


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst