Meta Facebook'ta Spam diyor Mücadeleyi Besleyin

ahmetbeyler

New member
Feed veya Facebook'u ilk kez aradığınızda sistemin size sunduğu şey, sosyal medyanın kalbi ve kalbi idi: daha önce başka hiçbir şirket gibi, Facebook daha önce kullanıcılarına gerçekten ilgilenen içeriği algoritmik olarak sipariş ettiğini göstermişti. Bununla birlikte, yıllar boyunca sürünen bir süreçte, tüm insanların Facebook akışı giderek ilgisiz hale geldi, temel bir sorun her türlü spam.



Facebook sadece spam teriminin ne anlama geldiğini, yani kitlesel ve birey için ilgisiz ve alakasız olarak belirtilmeden not edilmeden endişe etmez. Aksine, içerik, bireysel hesaplar veya gruplar için duygu yoluyla aralık yaratması gereken platformda artmıştır. Facebook para kazanma teklif ettiği için bu görünüşe göre daha kötüydü.

Facebook zayıf noktaları kabul ediyor


Ama bu olmalı ve bu sadece bir önlem, şimdi spame hesapları için kapalıylar. Blogdaki ayrıntılı bir yazıda, Madre Meta Company şimdi Spam'in yemde nasıl yapılması gerektiğini gösterdi. Başlangıçta net bir giriş var: “Facebook feed her zaman sevdiğiniz yeni ve büyüleyici katkılar sağlamaz”. Bu yüzden Facebook şimdi tekrar değişmeye çalışıyor.

SPAM içeriği oluşturan hesapların nasıl engellenmesi gerektiği aşağıda açıklanmıştır. Paraleşmiş hesaplar bile spam dalgalarına katılırlarsa para kazanma fırsatını kaybedebilir. Facebook, bu otomatik süreçlerin tanınabileceğini ve ilerlediğini açıkça belirtiyor. 2024'te, toplam 100 milyon Facebook sayfasının kaldırıldığı, otomatik yoldaşlarla bir kapsam ürettikleri söyleniyor. Buna ek olarak, iyi bilinen içerik oluşturuculardan yanlış olduğu söylenen 23 milyon hesap engellendi. Bu “taklit” Facebook'ta büyüyen bir sorundur.

Ancak, yeni önlemler sadece şüpheli aktörleri, hatta basit kullanıcıları bile etkilemekle kalmıyor. Bu spam içeriği paylaşıyorsa, bu içerik gelecekte daha az sık görülmelidir. Aynı şey bu içerikle ilgili yorumlar için de geçerlidir. Ve ayrıca yanıltıcı içerik için. Facebook, altyazının gösterilen ve özellikle çok sayıda hashtag'in kullanıldığı şeyle ilgisi olmadığı bir örnek olarak görüntülerden bahsediyor.


Ayrıca oku

Daha Fazla Göster



Daha az belirti





Birçok hashtag düşüşe yol açar




Spammer sadece Facebook'ta değil, modaya uygun konuların hashtag'lerinde denemekle kalmaz. Hashtag'ler sadece bu hizmette algoritmalarla yıllardır daha az önemli değil. Facebook örneğinde, şirket artık etiketlerin aşırı kullanımının yayınları yalnızca doğrudan takipçilere gösterebileceğini duyuruyor. Eğilimlerin algoritmik tanınmasının manipülasyonu önlenmelidir. Benzer şekilde, kullanıcılar artık alakasız yorumlar bildirebilmelidir.

Facebook'un bu önlemler konusunda ciddi olması belirtildiği gibi kabul edilebilir. Çünkü sadece dört hafta önce şirket, sadece arkadaşların katkılarını ve algoritmik teklifleri gerçekten gösteren yeni bir arkadaş yemini tanıtmıştı. Bir ay önce kurucu Mark Zuckerberg'e göre, bu 2006 civarında büyük sosyal ağların başlangıcı gibi görünüyor.


(Asla)
 
Üst