Doğal ve yapay: 13. haftanın fotoğrafları

Adanali

New member
Bazı insanlar doğaya girip hayvanları fotoğraflamayı tercih ederken, diğerleri ilginç binalar veya yapılar bulmak için şehre gitmeyi tercih ediyor. Bunun bilinçli bir karar mı yoksa bilinçaltı bir tercih mi olduğu önemli değil. Önemli olan sonuçta ortaya çıkacak fotoğrafa giden yolda eğlenmektir. Çünkü fotoğrafçılık böyle olmalı: yaratıcılığınızı ifade etmek. Oluşturulan tüm kayıtların ortak noktası budur.

Duyuru










Bu haftanın fotoğraflarına baktığınızda kimin hangi desenleri tercih ettiğini hemen fark edeceksiniz. Bu detayın neden fotoğraflandığını da tahmin edebilirsiniz.







rotasyon


(Resim: kedi maması)



Bir model ararken uzun pozlamanın sonuçlarını kim düşünüyor? Ancak Florian Dehn (kedi maması) gibi bir sokak fotoğrafçısı bazı unsurların potansiyelinin farkındadır. Fotoğrafında rotasyon Butzbach'taki Phaselmarkt'taki atlıkarıncanın aydınlatmasını kullanıyor. Bu temaya olan ilgisini şöyle açıklıyor: “Eğlence parkları insanlara her zaman renk, ışık ve hareket konusunda ilham vermiştir. Bu resim, hızlı dönüşü ve büyük merkezkaç kuvvetleriyle etkileyici bir atlıkarıncayı göstermektedir (şovmen böyle tanıtıyor). Işık ve renkler, daha fazla hareket. , her şey dondu “Uzun pozlama süresi sayesinde. Fotoğraf, kırmızı arka lambalarıyla olay yerinden geçen bir arabadan biraz daha perspektif alıyor. Uzun pozlamalar bana her zaman çok çekici gelmiştir: tek fotoğrafta gösterilen dört boyut.”







'gece yarısı civarında


(Fotoğraf: Joachim Kiner)



Joachim Kiner, Stuttgart'taki bir mağazada tavan aydınlatmasını öğrendi. Onun fotoğrafı 'yuvarlak ° gece yarısı' lambaları soyut şekiller olarak temsil ediyor; görüntünün detayları nedeniyle tam olarak tamamlanmamış üst üste binen daireler, kavranması zor bir çekiciliğe sahip. Ancak yazarın neden bu konuyu fotoğraflanacak kadar ilginç bulduğunu anlamak mümkün. Kavisli çizgiler ve siyah arka planla kontrast, minimalist, dinamik ama incelikli bir kompozisyon yaratıyor.







temizlik zamanı


(Resim: bild0815)



bild0815 fotoğrafına çok uygun bir şekilde başlık ekledi temizlik zamanı. Konusunu içinde bulduğu durumla ilgili şunları söylüyor: “Bu soğuk sabahta doğan güneş sazları yaldızlıyordu. Tüylerini temizleyen gri balıkçıl tarafından görmezden gelinmek çok güzeldi. Görünüşe göre çoktan yemini yemişti. İlk öğünde gözle görülür bir şekilde güneşin sıcak ışınlarının tadını çıkardım. Bunu fotoğrafta yakalamaya çalıştım.”

Bu çekimde doğa ve hayvanlar ön planda olsa da yapay ahşap korkuluk, bakışları ve odaklamayı açıkça etkileyici kuşa yönlendiriyor. Bu, daha sonra göreceğimiz gibi, doğal ve yapay unsurların bir araya gelmesinin birbiriyle uyum sağlayabileceğini göstermektedir.







Fiona Franzen


(Resim: Fotoğraf Yayını)



Fotoğrafçı Frank Hoffmann (fotoğraf yayını) da portresinde şu bağlantılara yer veriyor: Fiona Franzen geniş anlamda doğal ve yapay unsurlar. İnsan bir yandan doğanın yarattığı bir yaratıktır ama diğer yandan 'yapay' kategorisine giren kıyafetler giyer. Yani burada bir karışımdan da bahsedebilirsiniz.

Modelin pozu zarif görünüyor ve kol, kafayı çevreleyen kavisli bir çizgi oluşturuyor. Siyah beyaz stil çilleri ve diğer yüz özelliklerini vurgular. “Fotoğraf, fotoğraf çekiminin sonunda çekildi. Genellikle en iyi fotoğraflar o zaman çekilir çünkü birbirimize alıştık ve atmosfer biraz daha rahat. Fotoğrafı gerçekten beğendim çünkü Fiona çok rahat bir izlenim veriyor.” Kayıt sırasında Frank Hoffmann'ın kendisi diyor.







Japonya


(Resim: KPK)



Klaus-Peter Kubik (KPK) fotoğrafı için biraz farklı bir bakış açısı benimsemek zorunda kaldı ve şunları aktardı: “Fotoğraf Japonya Frankfurt am Main'de oluşturuldu ve Frankfurt'un finans bölgesinde bir gökdelen olan 115 metreden daha yüksek olan Japonya Merkezi'nin giriş alanının yukarıya doğru görünümünü gösteriyor. Ancak yukarı baktığınızda bu binanın özel mimari detaylarını görüyorsunuz.

Bu kompozisyonu ilginç kılan şey simetrisidir. Yalnızca düz çizgiler ve yapay unsurlar kullanıldığından, izleyicinin Frankfurt gibi büyük bir şehirde dışarıda olmanın ne demek olduğunu anlamasını sağlayan endüstriyel bir çekicilik yaratılıyor.







Işıklar ve gölgeler Leipzig


(Resim: NAlois)



Kayıt aynı zamanda pek çok ayrıntı ve simetri sunuyor Işıklar ve gölgeler Leipzig NAlois tarafından. Leipzig Merkez İstasyonunun bir bölümünü gösterir. Bu nedenle geniş açılı lens başarılı kompozisyon için açıkça uygundu. Ayrıca başlıkta bahsedilen, atriumun geniş pencerelerinden giren ışık, zeminde güçlü kontrastlar yaratıyor. İnsanlar sahneyi daha da canlandırarak izleyiciye böyle bir tren istasyonunda normal günlük yaşamı gözlemliyormuş hissi veriyor. Tavandaki, resmin oldukça kaotik alt kısmına karşı denge görevi gören ince ama net bir şekilde yapılandırılmış süslemeler dikkat çekicidir.







Sokak sanatı


(Resim: fotoğraf)



Motif minimalisttir Sokak sanatı fotoğraftan Çoğunlukla gizli olan figürler, benzer sütunların desenini kesintiye uğratarak ve yapaylıklarını bozarak dikkat çekiyor. Görünür çizgiler, ellerinde içkiyle mola verdikleri belli olan iki kişiye dikkat çekiyor. Sağdaki büyük negatif alan aynı zamanda vücudun geri kalanının eksikliğinden dolayı yabancılaşmış görünen ve görüntüye soyut bir hava katan bacaklara da dikkat çekiyor.

Geçen haftanın tüm “Günün Fotoğraflarını” fotoğraf galerimizde bulabilirsiniz:



Cumartesi: rotasyon

LEICAM11| 28mm | ISO 64 | f/4 | 8'ler
(Resim: kedi maması)



(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst