Çok ya da çok az: haftanın fotoğrafları (9. hafta)

Adanali

New member
Öğelerin az ya da çok olması önemli değil: Bu haftanın görselleri zıtlıkları, görsel tasarımındaki iki uç noktayı gösteriyor. Ayrıca bu yaklaşımları kendiniz denemenizi de teşvik ediyorlar.

Duyuru















İkarus


(Fotoğraf: Rudolf Wildgruber)



İkarus Yazan: Rudolf Wildgruber minimalizmiyle dikkat çekiyor. Bulut yok, ancak güneş izleri ve ışınları, görüntüyü özel bir kompozisyon haline getiren canlı unsurlardır. Başlık güneşe çok yaklaşan çocuğun hikayesini anlatıyor. Küçük düzlemde yansıtılır.

“Fotoğraf Starnberg Gölü yakınlarında kış yürüyüşü sırasında çekildi. Gökyüzüne baktığımda uçağın alçak güneşe doğru uçtuğunu fark ettim. Patikalar, dinamikleri (uçuş yönünü) statik bir görüntüde yakalamamı sağladı. Gökkuşağı rengindeki mercek parlamaları ancak son işlem sırasında devreye girdi. Fotoğrafçı bize “İkarus” unvanını çoğu insanın güneşe doğru uçmakla ilişkilendireceğinden emindim” diye yazdı.







Ödemek mi ödememek mi? (GI – mizah)


(Resim: Luckyguy)



Ödemek mi ödememek mi? Luckyguy'un Amerika Birleşik Devletleri tarafından iyi benimsenmiş bir melodisi. Fotoğraftaki dilenci ironik bir şekilde eğer ona bir dolar vermezseniz Trump'a oy vermekle tehdit ediyor. Bu ifadenin muhtemelen şaka amaçlı söylenmiş olması, ancak ciddi anlamda da söylenebileceğinin rahatlıkla tahmin edilebilmesi tabloyu daha da ilginç kılmaktadır.

Mesajın yanı sıra, tabelanın aydınlatması ve gölgeler sayesinde görüntü mükemmel bir şekilde yansıtılıyor. Görüntünün en parlak kısmı dikkat çekiyor. Fotoğrafçı tarafından iyi görüldü.







Kitzingen


(Resim: Dermaeus)



Kitzingen Thomas Bartel (dermaeus) tarafından yazılan bu eser, açıkça tanınabilen yönlendirme çizgileri ile biraz dağınık bir bulut manzarasının iyi bir karışımıdır. Her iki bileşenin etkileşimi, fotoğrafçının bize yazdığı ayrıntılı bir sahneyle sonuçlanıyor: “Görüntüyle uzun süre uğraştım. İki yıl önce bir nisan öğleden sonra çekilmişti. Dramatik gökyüzü, mükemmel fotoğrafçılık havası. Kitzingen'e bakan iyi bir yüksek konum buldum ve sonra ICE köprüye geldi – harika, ama ön plan beni ikna etmedi, bu yüzden yakın zamanda Photoshop AI kullanarak çekene kadar görüntü sabit diskte toz topluyordu – Rahatsız edici binaları ve kargo vincini çok az çabayla ortadan kaldırmak için yeni ayarlanmış özellikler.







Kutu ekonomisi


(Fotoğraf: Joachim Kopatzki)



Joachim Kopatzki'nin Hamburg limanı başlıklı fotoğrafı Kutu ekonomisi yapısı ve düz çizgileriyle dikkat çeken etkileyici bir hava fotoğrafıdır. Bu, çeşitli kapların yinelenen renkleri ve etiketleriyle birlikte izleyicinin dikkatini çekiyor. Bu kaosta çizgiler, mesafeler ve görüntü detayları aracılığıyla düzen yaratılıyor.

Kopatzki şöyle açıklıyor: “Fotoğraf, 2014 yılında şehir ve liman üzerinde manzaralı bir uçuş için Cessna 172 ile Hannover'den Hamburg'a yapılan bir uçuştan çekildi! Bir süre önce fotoğraf arşivimi “temizlerken” onu yeniden keşfettim ve kendime şunu sordum: neden onu bu kadar uzun süre hareketsiz bıraktın…? “Doğru bölümü seçtim, kapların daha iyi görülebilmesi için biraz dikey olarak çektim ve ardından PS kontrastı vb. ile zenginleştirdim.”







Jet


(Fotoğraf: Reiner von der Schlei)



Minimalist görüntü için doğru açıklamadır Jet Reiner Weber (Reiner von der Schlei) tarafından. Fotoğraf 1975 yılına ait ve Münih'in Riem havaalanından kalkan bir uçağı gösteriyor. Kendisi bize bu konuda şunları yazıyor: “O zamanlar bölgeye hâlâ çok yaklaşabiliyordunuz ve ben sık sık yaklaşma ve ayrılma yollarında durup üzerimden uçan devleri yakından izlerdim. Çitin hemen dışında (o zamanlar hala basit bir çitti), büyük huş ağaçlarıyla çevrili tarım arazisi vardı ve bu bana makinelerin çalıştırılması için uygun bir ön plan gibi geldi.

Ön plandaki ağaçlar ve arka plandaki hafif bulutluluk, görüntüye gerekli derinliği veriyor. Fotoğrafçı analog kayıt hakkında şunları söylüyor: “Fotoğraf 35 mm formatında siyah beyaz filme çekildi ve onu film tarayıcıyla dijitalleştirdim. Günümüzün dijital fotoğrafçılığının mükemmelliği teknik olarak ulaşılabilir değildir ancak tarihsel değerin ötesindedir; bence bu tür fotoğrafların mutlaka taklit edilemeyecek belli bir çekiciliği vardır.”







Su birikintisi ile favori ağaç


(Resim: M. Rasch)



Ünvanla kayıt yaptırırken Su birikintisi ile favori ağaç Michael Rasch (M. Rasch) motifi nasıl ortaya çıkardığını şöyle anlatıyor: “Fotoğraf en sevdiğim ağaçta çekildi, gün doğumu ve gün batımını fotoğraflamak için düzenli olarak oraya gidiyorum. Viewfindr uygulaması bir kez daha Pazar günü güneşin doğuşunu tahmin etti ve ben de yola çıktım. Son zamanlarda yağan yağmur nedeniyle buradaki bazı çayırlar sular altında kaldı ve bu sayede bir yansıma yakalayabildim.”

Gün doğumunun yansıması ve renkleri güzel bir etkileşim oluşturur ve görüntünün minimalist tasarımını hayata geçirir. Ön plandaki su birikintisi ve arka plandaki bulutlar görüntüye ilave doku ve derinlik kazandırarak ağacın daha da öne çıkmasını sağlar.







tamamen kafam karıştı


(Resim: Bernd Seibel)



Görüntü minimalistin tam tersi tamamen kafam karıştı Bernd Seibel'in yazısı. Başlık uygundur ve fotoğrafa ilk baktığınızda nasıl hissettiğinizi anlatmaktadır. Ancak cephelerin ve çatıların oluşturduğu yapılar sizi daha yakından bakmaya davet ediyor. Ancak siyah beyaza geçiş kafa karışıklığını artırıyor. Göz, bakış için net bir sabit nokta bulamaz. Ancak kaydetmeyi bu kadar çekici kılan da tam olarak bu kaostur.

Geçen haftanın tüm “Günün Fotoğraflarını” fotoğraf galerimizde bulabilirsiniz:



Cumartesi: İkarus
(Fotoğraf: Rudolf Wildgruber)


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst