Çağrı yönlendirme ücretli mi ?

Beykozlu

Global Mod
Global Mod
Çağrı Yönlendirme Ücretli mi? Gelin, Bu İşin İçinden Bir Çıkalım!

Merhaba forumdaşlar,

Bugün size, hayatımıza pek çok kez giren, ama asla ne kadar pahalı olduğunu tam olarak bilmediğimiz bir konudan bahsedeceğim: Çağrı yönlendirme ücretli mi? Yani, o güzelim telefonu elimize alıp bir çağrı merkeziyle konuşurken, bir anda bir ücret mi kesiliyor, yoksa tamamen ücretsiz mi? Kimse tam olarak bilmiyor gibi görünüyor, ve bu da bizi bir arayışa itiyor. Hadi gelin, bu konuda biraz gülüp eğlenelim, sonra gerçekleri öğrenelim!

Çağrı Yönlendirme: "Nereye Yönlendiriyorum?"

Şimdi arkadaşlar, çağrı yönlendirme olayına bir bakalım. Hepimiz, bir şey sormak için müşteri hizmetlerini aradık, doğru mu? "Alo, merhaba, beni bir temsilciye yönlendirir misiniz?" diyerek başladık. O güzel an gelir, telefonun ucunda canı sıkılmış bir çalışan ya da robot sesiyle karşılaşırız. Ama bir dakika! O robot, her şeyi otomatik yönlendiriyor. Bunu yapmak için bir ücret alıyor mu?

Erkekler, meseleye hemen çözüm odaklı yaklaşır. "Ücret mi alıyor? O zaman ben aramadan önce araştırırım, orada hangi tuşa basacağım, hangi numaraya yönlendireceğim, ona göre en kısa sürede çözerim!" derler. Stratejik bir bakış açısı… Bütün meseleyi çözüme kavuşturmuş gibi görünüyorlar, değil mi?

Ama işin içine kadınlar girince işler değişir. "Aaa, senin ne canın sıkılmış, dur bir arayayım, belki anlatabileceğimiz bir şey vardır," diyerek çağrı yönlendirmesinin derinliklerine inmeye başlarlar. Biraz daha ilişki odaklı bir yaklaşım ve tabii ki biraz da empati: "Hadi, belki çözebilirim. Birlikte uğraşalım!"

Çağrı Yönlendirme Ücretli mi? Gerçekten?

Peki, çağrı yönlendirme gerçekten ücretli mi? Gerçekten, “Tamam, şimdi seni doğru birimimize yönlendiriyorum, ama önce 5 TL alıyorum!” diye bir şey var mı? Aslında yok, ama bazen öyle hissettirebiliyorlar, değil mi? Çünkü her yönlendirme işleminde biraz beklemeniz gerekebilir, bazen biraz daha uzun… Hangi çağrı merkezi, hangi operatör, hangi dilde konuştuğuna göre, telefon hatlarının yoğunluğu, hatta günün saati bile etkili olabiliyor.

Bazı operatörler, hatta çağrı merkezleri, sesli yanıt sistemlerinde "Bu işlem için ücret talep edilebilir" uyarısı yapabiliyorlar. Ancak bu, genelde arama hizmeti ile ilgili bir ücret talebi değil, daha çok belirli hizmetler (mesela kısa mesaj gönderme, içerik servisleri gibi) üzerinden oluyor. Ama… Bunu bilebilmek çok zor. Çünkü çok sıkı bir gizlilik politikası var, değil mi? Yani çağrı merkezine bağlandığınızda bile, "Şu anki konuşmanız ücretlendirilmeyecek, merak etmeyin!" demiyorlar. Ya da "Hafta içi saat 9:00 ile 6:00 arası bağlanırsanız ücretsiz" demiyorlar.

Özetle, çoğu çağrı yönlendirme işlemi ücretsizdir, ancak "Yönlendirme sırasında belirli bir ücret alınabilir" ifadesi, bazı hizmetlerde karşımıza çıkabiliyor. Anlayacağınız, işin içinde biraz da belirsizlik var.

Kadınların Empatik Yaklaşımı: "Beni Yönlendiriyorsun Ama Benim Derdim Bu Değil!"

Şimdi, burada başka bir bakış açısını inceleyelim. Kadınlar genellikle bu tür durumlarda daha empatik bir yaklaşım benimserler. Çağrı yönlendirme sürecinde bir “bütün” arayışı vardır. Yani, bir noktada arama yönlendirilebilir, ama genelde kadının düşündüğü şey şudur: “Peki, ben gerçekten neyle karşı karşıyayım?” Kadınlar daha çok, “Beni hangi departmana yönlendiriyorsun? Benim aslında istediğim şey, bu sorunun tamamen çözülmesi,” diyebilirler.

Bunun üzerine biraz empatik bir yaklaşım gösteren kadınlar, müşterinin sorununu çözmeye çalışırken sadece yönlendirmeyi değil, aynı zamanda gerçekten etkili bir çözüm bulma çabası da gösterirler. Ama erkekler, genellikle daha hızlı çözüm bulmaya çalıştıklarından, stratejik bir bakış açısıyla “Beni hızlıca doğru birime yönlendir!” diyebilirler. “Bu ne kadar sürecek, neden hala bekliyoruz?” gibi sorular da erkeklerin çözüm odaklı bakış açısını yansıtır.

Esprili Bakış Açısı: "Yönlendirme Ücretli Olursa, Şimdi Ne Olacak?"

Şimdi biraz da esprili bir bakış açısına sahip olalım. Çağrı yönlendirme ücretli olursa, neler olur? Mesela, bir kişi arar ve der ki: “Merhaba, ürünümü iade etmek istiyorum.” Karşı taraftan gelen cevap şu olur: “Tabii, iade işlemi için sizi 5 TL karşılığında birimimize yönlendireceğim. Biraz beklemeniz gerekebilir."

Peki ya o durumda neler olur? Tabii ki, en azından kadınlar daha sabırlı olur ve "Bir dakika, her şeyin parasını alıyorsunuz, şu iki soruya cevap verin!" diye bir tepki gösterebilirler. Erkekler ise “Bunun başka bir yolu yok mu?” diye sormaya başlarlar, çünkü çözüm arayışları bir an önce yapılmalıdır. Ama, tabii ki ikisi de gülüp geçecektir. Ya da… Ya da, böyle bir şey gerçekten olur mu? Haydi, hep beraber düşünelim!

Forumda Tartışalım: Çağrı Yönlendirme Ücretli Olursa Ne Olur?

Şimdi forumdaşlar, sizce çağrı yönlendirme ücretli olursa gerçekten ne olur? Herhangi bir ücret, arama deneyimini değiştirebilir mi? Hatta, sadece bizi yönlendireceklerine bir de küçük bir ücret çıkarırlarsa, bu nasıl olur? Bütün bunları gülerek tartışalım!

Şimdi size soruyorum, bir çağrı yönlendirme ücretli olsa, hanginiz bunu umursamaz, hanginiz sinirlenir? Ya da belki ikiniz de “Ya, zaten çözüm bulamıyordum!” diyerek gülüp geçersiniz. Yorumlarınızı bekliyorum!
 
Üst