Ayrıntılı iyileştirmelerle Blender 4.1

Adanali

New member


  1. Ayrıntılı iyileştirmelerle Blender 4.1

Ücretsiz 3D yazılımı Blender 4.1 sürümündedir. göründü. Yeni sürümde geliştiriciler, işlenmiş görüntülerdeki gürültüyü gidermeyi kolaylaştıran bazı değişiklikler yaptılar. Ancak kullanıcı arayüzünde de bir şeyler değişti.

Duyuru



Grafik kartında gürültü giderme


İşleme adı verilen son görüntü oluşturulduğunda, işleme bağlı olarak görüntüde bir miktar gürültü kalır ve bu gürültü giderme adı verilen işlem kullanılarak daha sonra giderilir. Şu ana kadar grafik kartını yalnızca nVidia donanımı kullanıcıları kullanabiliyordu. Blender 4.1'deki OpenImageDenoise ile artık Xe-HPG mimarisine veya daha yenisine sahip Intel GPU'larda ve macOS 13.0 veya daha yenisine sahip Apple Silicon'da da çalışıyor. AMD RDNA2 ve RDNA3 tabanlı grafik kartları, kararlılık sorunları nedeniyle yalnızca gelecek Blender 4.2'de desteklenecektir.

Pişirme adı verilen işlem sırasında ara sonuçlar kaydedilir, böylece tekrar tekrar hesaplanmasına gerek kalmaz. Artık Geometri Düğümlerinde geometriyi ve hacimleri önbelleğe almak için kullanılabilecek ayrı bir düğüm var. Birden çok kez tekrarlanan veriler artık daha iyi tanınmalı ve yalnızca bir kez kaydedilmelidir.

Döndürmeler artık biraz daha az matematiksel olarak ele alınıyor. Daha önce olduğu gibi vektör girdisini kullanmak yerine, dönüşler için ayrı bir yuva var ve Euler Çarkı düğümünün yerini, daha hızlı çalışması ve kullanımı daha kolay olması gereken Döndürme Çarkı düğümü aldı. Yeni Aktif Kamera düğümü, sahnedeki mevcut etkin kamerayı belirlemek için kullanılabilir ve Menü Değiştirme düğümü, kendi araçlarınızı oluştururken yararlı olan düğüm grupları için açılır menüler oluşturmanıza olanak tanır. Geometri düğümleri aracılığıyla tanımlanan bu tür kendi kendine oluşturulmuş araçlar artık nesne modunda da kullanılabilir.

Sürükle ve bırak yoluyla harici formatları içe aktarın


Alembic, Collada, OBJ, OpenUSD, PLY ve STL formatlarındaki 3B nesneleri içe aktarmak artık 3B görünüme ve sınırlayıcıya sürükleyip bırakarak da çalışıyor. İthalatçıları Python'u temel alan diğer formatlar da takip edecek. Dosyaların STL formatında içe ve dışa aktarımı artık C++ dilinde yazılmaktadır ve aynı zamanda köprü olarak da dahil edilen önceki Python uygulamasına göre üç ila on kat daha hızlıdır.

Modern glTF ve USD değişim formatlarına yönelik destek de önemli ölçüde artırıldı. Rakamlar ve şekil anahtarları için armatürler artık USD ile ihraç edilebilecek. USD dosyalarını içe aktarırken farklı örnekler desteklenir. glTF formatı dışa aktarıcı artık geometri düğümleri aracılığıyla tanımlanan örnekleri de dışa aktarabilir ve istenirse, dışa aktarma sırasında ortaya çıkan dosyaları web görüntüleme için optimize edebilir.

Ayrıntılı iyileştirmeler


Bir dizi düğümde iyileştirmeler yapıldı. Bölünmüş düğüm, bölünmüş görüntüleyici düğümünün yerini alır. Örneğin efektlerin etkilerini karşılaştırmak için görüntüyü ikiye bölmek için kullanabilirsiniz. Bölünmüş Görüntüleyici düğümünün aksine, bölünmüş alanı daha da değiştirmek için kullanılabilecek bir çıktıya sahiptir.







Değişken boyutlu Kuwahara filtresi örneği. Bu örnekte parlak alanlar daha yoğun bir şekilde filtreleniyor, bu da görüntünün en karanlık merkezindeki ince ipliklerin korunduğu anlamına geliyor.


(Fotoğraf: G. Hofmann)



Kuwahara filtresi, bir görüntüyü bir tablonun stiline göre bozmak için kullanılabilir. Artık efekt isteğe bağlı olarak daha yüksek hassasiyetle gerçekleştirilebilir ve yarıçap değişken olarak kontrol edilebilir. Bu, örneğin bir görüntünün parlak alanlarının daha fazla bozulmasına olanak tanır.

Video düzenleme ve görüntü analizi


Blender, video düzenleme için bir düzenleyiciyle birlikte gelir. Bu artık ses parçalarının dalga biçimini otomatik olarak gösteriyor ve yalnızca üst yarıyı gösterme seçeneği var. Bir şeridi döndürürken veya boyutunu değiştirirken, eylem için en anlamlı filtre artık otomatik olarak seçiliyor ve birçok alanda performans iyileştirildi.







Vektör kapsamları artık renklendirilebilir, böylece renk tonları görüntüde doğrudan görünür hale gelir.


(Fotoğraf: G. Hofmann)



Görüntü analiz araçları da bir güncelleme aldı. Bir görüntünün doygunluğunu tahmin etmek için kullanılabilen histogramlarda ve vektörlerde artık bireysel renk kanalları daha iyi ayırt edilebiliyor ve renk tonları doğrudan okunabilecek şekilde renklendirilebiliyor.

Blender 4.1 artık Windows, macOS ve Linux için kaynak kodu olarak indirilebilir.


(vbr)



Haberin Sonu
 
Üst