AI eğitim amaçlı bulut fotoğrafları: Adobe iddialara karşı kendini savunur

Adanali

New member
ABD medyasıyla yapılan ayrı tartışmalarda Adobe, kafa karıştırıcı gizlilik duruşuna ışık tuttu. Adobe, şirketin bulut hizmetlerinin bazı kullanıcılarının, içeriğinin devre dışı bırakılarak yalnızca bilgisayar tarafından oluşturulan medya için kullanılmasını yasaklaması gereken bir pasajı keşfetmesinden sonra ateş altında kaldı.









Bir şirket sözcüsünün Petapixel’e şu anda söylediği gibi, Adobe bulutundaki görüntülerin ve videoların yeni içerik için eğitim verileri olarak kullanıldığı varsayımı yanlış. “Adobe, Generative AI için, deneysel Generative AI yeteneklerini eğitmek için kullanıcılar tarafından Creative Cloud’da depolanan verileri kullanmaz.”

“Üretken AI” terimi, Amerika Birleşik Devletleri’nde modellerden yeni içerik üreten sistemler için yaygın hale geldi. Birçok sanatçı ve medya uzmanı, Dall-E gibi hangi içerik üzerinde eğitim aldıklarının her zaman net olmadığı sistemlerden şikayetçi. Muhtemelen en büyük görüntü ve video veri hazinelerinden birine sahip olan Adobe’nin bunu modellerini eğitmek için kullanabileceğine dair korkular da vardı.

Kullanıcı verileri, üretici yapay zeka için hiç kullanılmadı


Rapordan bağımsız olarak, Petapixel Adobe’nin ürün şefi Scott Belsky, Bloomberg için daha da netti: “Üretken yapay zeka için bir model eğitmek için anılarımızdan hiçbir şey kullanmadık.” Bu “bile” olmamıştı. Bağlamdan bakıldığında, “depolama”nın Creative Cloud anlamına gelmesi gerektiği açıktır, çünkü Adobe’nin bir tür depolamaya dayalı mevcut yapay zeka modelleri üzerinde çalışması gerekir.

Belsky’ye göre, yeni veri koruma seçenekleri olduğu iddia edilen eleştiriler bir “uyandırma çağrısı” oldu. Adobe, gelecekte kullanıcıların verilerini Generative AI için yayınlamasına izin verecekse, bu açıkça işaretlenmeli ve verilerin nasıl kullanıldığı da açıklanmalıdır. Belsky, “kayıt” teriminden açıkça bahsetti, şimdiye kadar bir Adobe hesabındaki ayarlar, AI kullanımının “kayıttan çıkma” ile açıkça çelişmesi gerektiği izlenimini verdi.


Açıklamalarda, Adobe temsilcileri yalnızca üretici yapay zekaya giriyor, ancak kullanıcı içeriği diğer makine öğrenimi biçimleri için de kullanılıyorsa girmiyor. Tartışmalı geçişin arkasında ne olduğu belirsizliğini koruyor. Bir Adobe sözcüsü, özelliğin, bir fotoğrafı “köpek” veya “kedi” anahtar kelimeleriyle etiketlemek gibi diğer şeylerin yanı sıra Lightroom’da nesne tanıma için kullanıldığını söyledi. Genel olarak, Scott Belsky’nin Bloomberg’e sırayla söylediği gibi, şirketi yeni veri koruma ayarları üzerinde çalışıyor ve bu ayarlar daha sonra herhangi bir karar vermeden önce kullanıcılara daha anlaşılır bir şekilde açıklanmalıdır.




c't photography'dan daha fazlası



c't photography'dan daha fazlası




(korumak için)



Haberin Sonu
 
Üst