Yaylar ve düz çizgiler: 12. haftanın fotoğrafları

Adanali

New member
Düz çizgiler doğada nadiren bulunur, ancak onları görürseniz genellikle insan yapımıdırlar. Bu gerçek, insanların görüntüleri nasıl algıladıklarını ve yorumladıklarını çeşitli şekillerde etkiler. Bir yandan, düz çizgiler simetri oluşturabilir ve izleyiciye yapının sinyalini veren net desenler oluşturabilir. Öte yandan kavisli çizgiler çoğu zaman zarif görünür ve kayda dinamizm katar. Bu haftanın seçkisi, bu farklı çizgi şekillerini kayıtlara dahil etme yaklaşımları arasındaki farkı ve her birini özel kılan şeyin ne olduğunu gösteriyor.

Duyuru












ızgaralı büyük tavan penceresi



Windows 10 ve üzeri


(Resim: Mike_FJ)



Mike Schwalbach (Mike_FJ) kaydında görülüyor Windows 10 ve üzeri Hem tavan penceresi hem de merdiven için kullanılan kavisli ve düz çizgilerin bir karışımı. Fotoğrafçı kendisi fotoğrafı hakkında şunları söylüyor: “Görünmez kollarla desteklenen büyük lomboz hemen dikkatimi çekti. Bu montajdan en iyi şekilde yararlanmak için hemen 23 mm lensimi kullanmaya karar verdim. Bu, bu montajın özel doğasının bir sembolü. merdivenlerin dışındaki dünyaya açılan bir pencere. Burada, içerisi ve dışarısı, geçmiş ve şimdiki zaman büyüleyici bir şekil oyunuyla karışıyor.”




Sisin içinde gökdelenin önünde martı



Sisteki martı

Canon EOS 5D | 50mm | ISO 100 | f/7.1 | 1/400


(Resim: T.Wiese)



Sisteki martı Theo Wiese'nin (T.Wiese) çalışması da bu karşıtlığı gösteriyor: arka planda binanın düz çizgileri ve martı kanatlarındaki kavisli çizgiler. Fotoğrafçı, fotoğrafı nasıl çektiğini şöyle anlatıyor: “O gün Travemünde'de fotoğraf çekmek için gezinti yolunda yürüyordum. Maritim Oteli'nin sisin içinde kısmen kaybolması hoşuma gitti, bu yüzden bazı fotoğraflar çektirdim. Şans eseriydi. tam o noktada martı fotoğrafın içinden uçtu.”




mavi çiğdem



Krokus Eki

ONUR Magic5 Pro | 14,9 mm | ISO 64 | f/3.0 | 1/430


(Resim: metapiks)



Fotoğraftaki çiçek Krokus Eki metapix, doğada yalnızca birkaç düz çizginin nasıl bulunduğunun bir örneğidir. Bitkinin hiçbir detayı doğrusal değildir, değişken yoğunlukta eğrilerdir. Şekil ve konturlardan yapraklara ve yapılarına kadar eğriler bulunabilir.

Ayrıca çiçeğin rengi dikkat çekicidir ve arka planla iyi uyum sağlar. Bu kombinasyon ve soluk detaylar fotoğrafın sulu boya gibi görünmesini sağlar.




bir kule ile boş kare



Arezzo


(Resim: Karl Hotz-Thelen)



Arezzo Karl Hotz-Thelen'in eseri, özellikle çevredeki binalarda bulunan çok sayıda düz çizgiyle dikkat çekiyor. Yerdeki gölgeler ve meydandaki taşlar da bu yapıyı gösteriyor. Yalnızca bulutlar bu düzlüğü bozar ve kontrast oluşturur.




Arka planda dağlar olan göl



Kitsch mi, rüya mı, yoksa sadece gerçek mi?

Sony Alfa 6000 | 24mm | ISO 100 | f/16 | 1/60


(Resim: Thomas Brahtel)



Resimde Kitsch mi, rüya mı, yoksa sadece gerçek mi? Thomas Brahtel'in tuhaf çizgileri hakimdir. Arka plandaki kıyı ve dağlar bunun en belirgin örnekleridir. Ancak kulübede, çitte ve bayrak direğinde de düz çizgiler var. Bu unsurların birleşimi uyumlu bir şekilde uyum sağlar ve resimli kitaptan fırlamış gibi görünen bir yer yaratır.

“Arzum her zaman bir şekilde, SW'de bile görülmeye değer fotoğraflar yaratmaktır. Bunu yapmak için, çalışmaları bana her zaman ilham veren Anselm Adams'tan ilham aldım. …ancak bunu yapabileceğimi kesinlikle düşünmüyorum. neredeyse onunla yarışıyoruz “Fakat çoğu zaman rol modellerin doğasında var ki, onlara asla ulaşamasak bile onlara ulaşmaya çalışırız. Bu da iyi, çünkü aksi takdirde artık lensiniz olmayabilir” diyor fotoğrafçı.




sisin içinde suyun üzerinde iki kuğu



Sabah sisinde bir çift kuğu

Sony Alfa 7III | 240mm | ISO 200 | f/6.3 | 1/250


(Resim: Yıldız Gezisi)



Kayıt Sabah sisinde bir çift kuğu von sternenreise, özellikle boynun zarif şeklinde ve öndeki hayvanın hafifçe yükseltilmiş kanatlarında dikkat çeken kavisli çizgiler üzerinde yaşıyor. İki hayvan, hoş bir monokrom arka plan önünde çekilmiş ve motifin tamamı, sis ve desenle yoğun bir şekilde vurgulanan çarpıcı bir sakinlik yayıyor.




Bir kilisenin merdiveni



Merdiven

Mototrola Moto G30 | 4,7 mm | ISO 100 | f/1.7 | 1/888


(Resim: offramp)



Berlin-Moabit'teki St. John Kilisesi'nde yaratıldı. Merdiven offramp'tan. Düz çizgiler hakimdir ve yalnızca girişin gölgesi yuvarlak bir şekle sahiptir. Kapı detayları ve yapıları da yinelenen bir desene sahip oldukları için dikkat çekiyor. Işık ve gölge oyunu, kilisenin giriş alanının özelliklerini öne çıkaran bir kontrast yaratıyor.

Bir bakışta bu haftanın tüm fotoğrafları:



Cumartesi: Windows 10+
(Resim: Mike_FJ)


(cbr)



Haberin Sonu
 
Üst