ahmetbeyler
New member
X, bir yıl içinde AB aralığının sekizinci bir
Mikroblog X hizmeti Avrupa Birliği'ndeki akış hızını kaybetmeye devam ediyor. Bu, şirketin AB'de altı ayda bir yayınlaması gereken verilerden ortaya çıkıyor. İstatistiksel olarak, ayda en az bir tweet, Mart 2024'e kadar yılın ortasında AB'de 109.2 milyon kullanıcı gördü. Mart 2025 ortasında sadece 94.8 milyon vardı. Bu yüzde 13 düşüş. Bir buçuk yıl geri dönerseniz, düşüş yüzde 25 bile. Daha eski veri yok.
Ama dikkatli ol! Bu sayılar çok abartılıdır, çünkü gerçek aralık oldukça düşüktür. Bunu yapmak için, insan olarak yanlış sayılabilen robotları aramak değil, X'in Dijital Hizmetler Yasası'na (DSA) girişinden sonra yayınladığı ilk iki şeffaflık ilişkisine bakmak gerekli değildir. Şirket, gözlem döneminde başka bir AB ülkesinden X'e X'e eriştiğinde her kullanıcıyı saydığını açıklamaktadır.
Ve görünüşe göre X okuyucuları seyahat ediyor. X-Count'a göre, bir yılın ortalama 109.2 milyon aylık tweet'i sadece 66.1 milyon bireysel kullanıcıydı. Toplam miktar en az üçte iki olarak abartılıdır. Bunu ekleyin zor olmalı. Son iki ilişkide bilgi eksik. Bazı X kullanıcılarının bir X hesabından daha fazlasına sahip olduğu göz ardı edilmemelidir, bu da diğer birden fazla sayıya yol açmalıdır. Ve milyonlarca AB kullanıcısının kaçı ve kaç robot (veya son zamanlarda AI) muhtemelen bilmiyor.
X-bölümü sayıldı
Aynı kullanıcının X kat sayısı verilerin yorumlanmasını önemli ölçüde daha zor hale getirir. Litvanya gibi AB'nin eteklerindeki ülkeler, Almanya veya Avusturya gibi merkezi olana kıyasla daha az X kullanıcısına sahip olacaklar. Ve eğer bir ülkeyi geçerseniz, Lüksemburg gibi daha küçük bir ülkede Fransa veya İspanya gibi büyük bir ülkenin uzun bir geçişinden daha az sörf yapacaksınız.
Mevcut rakamların bir yılın çoğuyla karşılaştırılması modaya uygun bir gösterge olarak uygundur, mutlak sayılar çok önemli değildir. Buna ek olarak, X kullanıcılar için bir yandan, diğer yandan erişemediği için bu iki gruba ekliyor. Çift sayım olup olmayacağı belli değil. X medya istekleri için mevcut değildir.
Kullanıcılar erişim için baskı verir
Sonuçta, X ayrıca erişimi birleştirilmemiş kullanıcılar için ciddi şekilde sınırlandırdı. Bu, ilgili taraflara bir hesap oluşturmaları veya orada erişim için rehberlik etmelidir. Çünkü bu, alıcıda daha fazlasını ortaya çıkarır, bu da iddia edilen reklam için daha yüksek fiyatlara neden olabilir.
Bu basınç en azından kısmen çalışır. AB'deki ortalama aylık tweet okuyucusunun toplamı belirtildiği gibi yüzde 13 azalırken, en azından evrensel olmayan alıcılarda yüzde 26'dır. Kayıt durumunda, düşüş yüzde dört ile sınırlıdır. Bu, dikkatsiz okuyucuların bir değişimini gösterir. Bu, aralıktaki düşüşe kıyasla reklam gelirlerindeki düşüşü azaltmalıdır.
Çok farklı bireysel ülkeler
Bireysel AB ülkeleri önemli ölçüde farklı eğilimler göstermektedir. Değişmemiş okuyucuların sayıları her yerde önemli ölçüde azaldı, Romanya'da % 8'den Polonya'da yüzde -35'e ve İspanya'da yüzde -37'ye. Almanya için X daha az Avusturya'nın yüzde -22'si için tek yüzde olduğunu gösteriyor.
Trendler, gerçekleştirilenler için daha da farklıdır. 16 ülkede on birde azaldı. En büyük büyüme yüzde +67 ile Finlandiya'da mevcuttur ve bunu yüzde +21 ile Hırvatistan izlemektedir. Almanya'da büyüme yüzde beş, sekiz Avusturya'da. Litvanya (%-53), Lüksemburg (%-45), Polonya (%-40) ve Romanya'da (%-37) büyük bir düşüş var.
Erişim eklerseniz ve birleşmezseniz, her AB ülkesindeki toplam alıcı sayısının da geçen bir yılda bir istisna dışında azaldığı açıktır: X Finlandiya için yüzde 22 artışa sahiptir. Almanya sadece tek ülke olarak hareket etmedi, sadece yüzde -0,49'u istatistikte. Dediğim gibi, bir tweet'e eriştikleri Finlandiya veya Federal Cumhuriyet ziyaretçileri dahildir.
Toplam aralıktaki en büyük düşüş Litvanya (%-43), Lüksemburg (%-41), Polonya (%-40) ve Romanya'da (%-30) mevcuttur. Avusturya ortalama yüzde daha az.
Haberler Online aşağıdaki bilgileri oluşturdu X '. Ortalama aylık içerik x alıcılarının altı aydan 2024'e kadar Mart 2025'e kadar olan ortalama x alıcılarının yüzde değişimini gösterir. Metinde belirtildiği gibi, gezginler dahil edilir; Farklı hesaplara sahip şirket kullanıcılarının ve erişimi olmayan kullanıcılarla nasıl başa çıktıkları da açık değildir. Robotları ne kadar yoğun ve başarılı X hesaplamaya çalıştıklarına dair hiçbir belirti yoktur.
Köy | Erişim | Kakma değil | meblağ |
Belçika | -12 | -30 | -20 |
Bulgaristan | -0 | -9 | -4 |
Danimarka | 3 | -27 | -8 |
Almanya | 5 | -11 | -0 |
Estonya | 17 | -23 | -1 |
Finlandiya | 67 | -23 | 22 |
Fransa | -4 | -26 | -12 |
Yunanistan | -2 | -22 | -13 |
Hırvatistan | 21 | -24 | -8 |
İrlanda | -5 | -32 | -17 |
İtalya | 11 | -24 | -2 |
Letonya | -9 | -29 | -17 |
Litvanya | -53 | -12 | -43 |
Lüksemburg | -45 | -32 | -41 |
Malta | 1 | -24 | -9 |
Hollanda | 9 | -21 | -4 |
Avusturya | 8 | -22 | -6 |
Polonya | -40 | -35 | -38 |
Portekiz | -4 | -27 | -13 |
Romanya | -37 | -8 | -30 |
İsveç | 2 | -20 | -6 |
İspanya | -2 | -37 | -18 |
Slovakya | -2 | -29 | -16 |
Slovenya | -8 | -22 | -17 |
Çek Cumhuriyeti | -11 | -21 | -16 |
Macaristan | -4 | -27 | -15 |
Kıbrıs | 9 | -25 | -6 |
Avrupa düzeyinde | -4 | -26 | -13 |
(DS)