Sony, Samyang, grev ve yaz krizi: 28/2023 haftasının fotoğraf haberleri

Adanali

New member


  1. Sony, Samyang, grev ve yaz krizi: 28/2023 haftasının fotoğraf haberleri

Bir yanlış anlaşılmayı düzeltelim: gazetecilerin daha sonra taş ocağı havuzundaki timsah ve benzeri saçmalıklarla ilgili saçma hikayelerle doldurduğu iddia edilen yaz krizi. Aslında, bu uzun zamandır böyle değil. Terim ilk olarak, Bundestag’ın yaz tatilinde gazete sütunlarını doldurmak için bu konu dışı kişilere ihtiyaç duyulduğu için türetildi. Aynen: belirli bir süresi olan gazeteler ve belirli bir süresi olan televizyon haberleri.

Duyuru



Medya ağırlıklı olarak dijital hale geldiğinden ve en son haberler saniyeler içinde sosyal ağlarda yayılabileceğinden, artık çılgınca konu aramaya gerek yok. Her zaman bildirilecek alakalı bir şeyler vardır. Ve fotoğrafçılık endüstrisindeki ürün döngüleri, uzun zamandır yalnızca tatil mevsimine ve büyük ticaret fuarlarına güvenmekten vazgeçti. Ürünler hazır olduğunda piyasaya çıkıyor ve zamanlama rekabete ve teklifinize göre uygun görünüyor.

Alpha 6700 standartları belirliyor


Ve Sony’nin Alpha 6700 ile, neredeyse dört yıldır piyasada olan 6600’ün halefinin zamanı gelmişti. Sony burada bir makyajdan çok daha fazlasını yaptı: 6700, ayrıntılı testlerin henüz göstermediği gibi, en iyi APS-C aynasız kamera haline gelebilir. Bu, esas olarak A7R V tarafından benimsenen AI otomatik odaklama ve büyük ölçüde genişletilmiş video işlevlerinden kaynaklanmaktadır. Tüm teknik detaylar kamera tanıtımımızda bulunabilir, bu yüzden burada öne çıkanlara göz atmaya değer.

Bir yandan net bir şekilde çekimdeler: Ekran artık yana doğru da katlanabilir, bu da dar alanlarda büyük bir artı olabilir. Örneğin, bir röportaj kamera arkasında değil, yanında dururken yapılabilir. Klasik belgesellerin ve televizyon haberlerinin tipik bakış açısı budur. Doğrudan kameraya konuşmak, yeni biçimleri ve efektleriyle (anahtar kelime: jump cut) yalnızca YouTube ve diğer platformlarda popüler hale geldi. Çok kompakt bir kamerada ciddi film yapımı, diğer özelliklerinin yanı sıra, S-Cinetone renk formatı ve kendi LUT’lerinizi veya renk tablolarınızı kameraya yükleme özelliği sayesinde Sony ile mümkün hale gelir.

Profesyonel standartlara sahip küçük kamera


Öte yandan Sony, geniş ekrana rağmen kamerayı gözünün önünde tutmayı tercih eden fotoğrafçıları da düşünüyor. Çoğu DSLR’de olduğu gibi, ön tarafta da bir kadran ve sürekli çekim için geniş bir arabellek vardır. Her ikisi de aksiyon ve spor fotoğrafçılığı için son derece kullanışlıdır. “Küçük” kameralar bile artık çok profesyonelce kullanılabiliyor. Uzun bir süre form faktörü gözlerinizi kamaştırmamalı, plastik giysinin ima ettiğinden daha fazlası olabilir.

Ne yazık ki, bu aynı zamanda fiyat için de geçerli: Dışarıdan benzer görünen Nikon’un Z30 modeli, şu anda Sony’nin 6700 için aldığı fiyatın üçte birinden daha ucuz. Gövde için 300 Euro’dan 6700 için 1.700 Euro’ya: Bu, kompakt bir APS-C fotoğraf makinesi için iyi bir duyuru. Nikon bile profesyonel kullanıma yönelik tamamen geliştirilmiş D500 SLR için 2016’da sadece 2.300 Euro istemişti. Daha önceki bir makalede açıklandığı gibi, fotoğraf makineleri ve aksesuarları için her zamankinden daha yüksek fiyatlara yönelik eğilim Sony’de de devam ediyor. Sonuçta, kit fiyatları oldukça dürüst: 16-50 mm lens için yalnızca 100 Euro’ya ihtiyacınız var ve 18-135 için ekstra fiyat 400 Euro.

Duyuru

Harika bir yenilik, fiyatı ikiye katlayın


Öte yandan, 6700 ile birlikte sunulan yeni FE 70-200 mm F4 Macro G OSS II lensin fiyatı arsız. Sony, yani önemli ölçüde daha hızlı. Ancak daha büyük ve daha ağırdır ve daha az iyi makro özelliklere sahiptir. Adında “II” olmayan doğrudan selefi 70-200 mm f/4.0’a (929,99 Euro’dan) bakarsanız, gerçekten saçma hale gelir: şu anda yaklaşık 1.100 Euro’ya mal oluyor, neredeyse yarısı. Yeni modelin 1:2 büyütmesini gerçekten istiyor olmalısınız veya iki kat daha fazla ödeme yapmak için başka nedenleriniz olmalıdır.

Samyang ve Astrodesign, L-Mount Alliance’a katıldı


Sony’nin E-mount dışındaki süngüler için yakında daha fazla çeşitlilik olabilir çünkü bu hafta Samyang ve Astrodesign L-Mount Alliance’a katıldı. Özellikle Samyang’dan çok şey beklenebilir, çünkü şirketin Canon ve Nikon sürümlerinde genellikle otomatik odaklama veya daha doğrusu kullanma lisansı olmayan oldukça ucuz lensleri vardır. Samyang lensler yakında Leica, Sigma, Panasonic ve DJI kameralara da takılabilir.

Daha az bilinen, adından da anlaşılacağı gibi, esas olarak astrofotoğrafçılık için ürünler değil, film ve televizyon prodüksiyonu için kameralar ve çeşitli aksesuarlar üreten Astrodesign’dır. Daha da ileri giderek, Leica ile geliştirilen lensler yakında kendilerini Astrodesign kameraların veya nispeten ucuz Panasonic optiklerin önünde bulabilir. Blackmagic’in yeni ve oldukça uygun fiyatlı cihazlarla web video ve akış pazarını alt üst etmesinden bu yana yalnızca birkaç yıl geçti. Belki de L-Alliance benzer bir şey yapabilir. Bu arada, Blackmagic başka bir üyelik adayı olarak takas ediliyordu, ama görünüşe göre şimdiye kadar ondan hiçbir şey çıkmadı.

Wikipedia ve Flickr yaklaşıyor


Vikipedi ve Flickr arasında da artan bir işbirliği var. On yıldır, Wikipedia’dan da erişilebilen Creative Commons gibi lisanslarla görüntüleri Flickr’da kullanıma sunmak mümkün olmuştur. Şimdiye kadar bu, 5,4 milyon resim için başarılı oldu, şimdi süreç yükleyiciler için teknik ve yasal olarak daha kolay olmalı. Bunun için araca “Flicky2Commons” adı verilir. Görüntüler böylece Wikimedia Commons yönetimine aktarılır.

2023’ün sonuna kadar, iki ortak onu “Flickypedia” adını verdikleri ve diğer şeylerin yanı sıra kendilerini “lisans iptalinden” korumayı amaçlayan şeyi inşa etmek için kullanmak istiyor: Bir lisansın yasal şartları değişirse, bu yazarlar ve platformlar için sonuçları vardır. Flickypedia henüz planlama aşamasında, önerilere açığız. Proje sunumu ayrıca tartışma ve proje sayfalarına bağlantılar içerir.

Hollywood’un tamamı grevde


Yalnızca görüntülerin kendilerine değil, aynı zamanda kişinin görüntüsüne de kalıcı haklar verilmesi, şu anda Hollywood’un da aklında olan bir konu – tabii ki tetikleyici olarak üretici yapay zeka ile. Artık sadece film ve dizi yazarları değil, oyuncular da yapay zekanın yerini almaktan korkuyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde doğa, görünüm ve görünüm için yasal terim olarak adlandırılan bir kişinin “benzemesi”, fiili oyunculuk yorumundan oldukça bağımsız olarak korunabilir.

Ve büyük şirketlerin ve yeni kurulan şirketlerin metin ve internet fotoğraflarının kendilerine sorulmadan eğitim verileri olarak kullanılması, artık film yapımcılarının kendileri için bile korktukları bir şey: bir gün çalışmak ve bunun için para almak ve yeni içerik o zaman sonsuza dek ondan yaratılacak. 11.500 yazardan sonra, şimdi gazetecilerden DJ’lere kadar 160.000 aktör ve diğer medya grevde. Pek çok iş sözleşmesi, çekim izinleri ve diğer şeyler sendika kurallarına bağlı olduğu için neredeyse tüm işlerin şimdi bitmesi gerekiyor.

Dadı bunu düzeltmeli


Amerika Birleşik Devletleri’nde çalışan temsilcileri, özellikle medya endüstrisinde son derece güçlüdür. Burada bağlantısı verilen Variety medya makalesinin altında, artık performans göstermesi yasaklanan sendika üyelerinin uzun bir listesi var. Projeleri tanıtmak için sosyal medya çalışmalarına da artık izin verilmiyor. Büyük stüdyolar, şimdiye kadar yetersiz bir şekilde düzenlenmiş olan yapay zekanın kullanımıyla ilgili pek çok sorun yaşadı. Bu arada, o zamandan beri greve katılan oyuncular birliği SAG-AFTRA’nın başkanı, ‘Dadı’ rolüyle büyük medyaya çok küçülene kadar bağırma konusunda biraz deneyim kazanmış olan Fran Drescher’dir.



c't photography'dan daha fazlası



c't photography'dan daha fazlası




(Asla)



Haberin Sonu
 
Üst