Krizde Audi: En İyi Satışlar, Daha Az Kâr

ahmetbeyler

New member


  1. Krizde Audi: En İyi Satışlar, Daha Az Kâr

Volkswagen Audi markası zor anlar yaşıyor. Bu yılın ilk üç ayında, bir önceki yılın zaten zayıf döneminden daha az kazandı. Sonuç olarak, ana markaya ek olarak Bentley, Lamborghini ve Ducati'yi de içeren Audi Grubu düzeyinde 630 milyon avro kârın kalmasıydı. Bir yıldan daha az yüzde 14,4 daha azdı. Audi şu anda rafine bir rekabet ve siyasi belirsizliklerle daha fazla düşüşü haklı çıkarıyor. CEO Gernot Döllner, “Küresel ekonomik çerçeve nedeniyle yıl çok zorlu kalacak.” Dedi. Şimdi umut yeni modellere dayanıyor.



CO₂ düzenlemeleri için hükümler


Düşüşün daha da güçlü olmaması, aynı dönemin karşılaştırmalı rakamlarının son derece zayıf olmasıydı. O zaman, Audi zaferini yarıya indirdi – diğer şeylerin yanı sıra önemli ve karlı motorlar için parçalar eksikti. Buna ek olarak, Lamborghini'deki iyi iş sonucu destekledi. Audi ise çok düşük marjlara zayıflamaya ve ulaşmaya devam ediyor. Buna ek olarak, şirket CFO Jürgen Ruttersberger'in dediği gibi, şirketin düşük bir miktar için güçlendirilmiş co₂ düzenlemeleri hükümleri sağlamak zorunda kaldı.



Döllner, saldırgan bir model artık “küresel pazarlarda adım adım” diyor. Aynı zamanda Audi “şirketimizin yeniden düzenlenmesi için belirleyici adımlar attı”. Bu aynı zamanda Almanya'da muazzam iş kesimlerini de içerir. Mart ayında Audi, 2029 yılına kadar iç pazarında 7.500'e kadar işin ortadan kaldırılacağını ve çalışanların sonuçlarının birkaç yıl boyunca katılımını kısaltacağını duyurdu. İşin azaltılması mevcut ikinci çeyrekte başlayabilir.



Çin'in işi zayıflıyor


Satış verileri biraz düştüğü için, rakamların iyi olmaması, diğer şeylerin yanı sıra zaten belirginleşmişti. Çin'deki insanlar buraya koymuştu. Orada, BMW ve Mercedes-Benz rakipleri gibi Audi de güçlü rekabetten muzdarip. Audi CFO Rittersberger “çok yoğun bir fiyat rekabetinden” bahsetti. Audi, bir yılın altında olan Çin işinden 170 milyon kazandı.



Audi'nin yakın zamanda piyasada başlattığı yeni modeller, aşağı yönlü eğilimi çevirmek için yeterli değildi. Aksine, modelle ilişkili maliyetler nedeniyle model değişir, önce sonuca basın. Aksine, satışlar son zamanlarda nispeten net bir şekilde arttı: 2024'ün ilk çeyreğinde 13,7 milyar avrodan 15,4 milyar avroya. Audi de tahminlerde oldukça dikkatli. Grup önceki hedeflerinde veya 67.5 ila 72.5 milyar avro arasında satışlar ve yüzde 7 ila 9 arasında satışlarda operasyonel bir performans sergiliyor. Ancak, bu sayılar ABD oranlarının veya çalışma kesintilerinin etkilerini içermez.

Volkswagen: Kârın neredeyse yarısı


Volkswagen, Nisan ayının sonunda ilk çeyrek için olumsuz veri kaydetmişti: kar yaklaşık % 41 oranında düşmüştü. Mercedes-Benz yarışmacısı da yılda başladı, BMW rakamlarını 7 Mayıs'ta duyurdu. Alman otomobil üreticileri şu anda birkaç cepheden muzdarip. Sizin için önemli olan Çin pazarında, iç markalar aracılığıyla rekabet ve bu nedenle fiyatlar üzerindeki rekabet giderek daha akut hale geliyor. Ekonomik durumda, zengin insanlar bir süredir yabancı daha az premium ve lüks otomobil satın aldı. Buna ek olarak, Amerika Birleşik Devletleri Donald Trump'ın yeni başkanının gümrük politikası, ilk çeyrekte zayıf bir şekilde belirgin olsa bile, beklentileri bastırıyor.

IFO ayrıca otomotiv sektöründe kötü bir ruh hali görüyor. Alman otomotiv endüstrisi özellikle geçen ve son derece küreselleşmiş tedarik zincirlerine sahiptir, bu nedenle özellikle artan oranlara duyarlıdır. Bu, Monako IFO otomotiv sektöründeki Ruh Halleri Enstitüsü'nün son rakamlarında da belirgindi. 30,7 puan daha az ile, Nisan ayında sektördeki iş iklimi biraz daha düştü. IFO Anita Wölfl'nin uzmanı, “Nisan ayının başında yürürlüğe giren ABD oranları, özellikle Avrupa pazarında ilk olumlu ticari gelişmelere maruz kaldı.” Dedi.

Audi ne eksik?


Audi'de, müşterilerin yeni veya revize edilmiş modellerin bir saldırısı alınması umulmaktadır. Markanın en önemli önizlemeleri son aylarda Q5, A5 ve A6 olmuştur. A6 ayrıca elektrikli bir araba olarak sunulmaktadır. Buna E-TRON A3 ve Q4 modelinin bakımı eklenmiştir. Audi'nin şu anda daha fazla sayıda Manca için eksik olduğu şu anda ilginç giriş modelleri. 2018'den beri ikinci nesil pazarda olan ve halef olmadan kalması gereken bir A1, şu anda 23.000 Euro'nun biraz altında. Audi'de 46.000 Euro'nun altında elektrikli bir araba mevcut değil. VW ID.3 (Test) veya Skoda Elroq (Test) için Audi karşı taraflar kısa bir sürede öngörülmez.


Audi markası hakkında daha fazla bilgi

Daha Fazla Göster



Daha az belirti






(MFZ)
 
Üst