Kinonikons ve Leica tam format – 10/2024 haftasının fotoğraf haberleri

Adanali

New member


  1. Kinonikons ve Leica tam format – 10/2024 haftasının fotoğraf haberleri

CES sizi hâlâ hayal kırıklığına uğratabilir ve büyük CP+ haberlerini kaçırıyor olabilirsiniz: Geçen hafta, fotoğrafçılar ve film yapımcıları için güçlü bir hafta haberini oluşturan her şeyi getirdik. Ele alınacak çok şey var ve köşemizde What a Week memesinden daha önce bahsetmemiş olsaydık, şimdi bunu yapma fırsatımız olurdu.

Duyuru



Nikon'un Red'i satın almasının birçok sektör üzerinde uzun vadeli etkileri olması muhtemeldir. Ayrıntılı raporumuz orada neler olduğunu açıklıyor, bu yüzden şimdi küçük bir sınıflandırma. İlk bakışta mesele o kadar basit değil, çünkü Nikon kendisini seri ve film prodüksiyonlarına yönelik karlı kamera pazarından satın almakla sınırlıyor. Sonuçta Z 8 ve Z 9 gibi tüm modern sistem kameraları iyi görüntü kalitesiyle 4K ve daha fazlasını yapabilir.

Farklı türde bir kamera


Ancak kullanıcıların profesyonel bir film kamerasına yönelik tamamen farklı gereksinimleri vardır. Ve çoğunlukla kutu şeklindeki cihazlar geleneksel bir kameraya benzemiyor. Bir bilgisayarın anakartı gibi, bunlar yalnızca, genellikle kameraman olarak adlandırılan operatörün o anda ihtiyaç duyduğu işlevleri etrafında oluşturduğu temeli temsil eder. Sayısız bağlantı noktası, farklı lens yuvaları için adaptörler, çoklu ses girişleri, harici güç, diğer cihazlarla zaman kodu senkronizasyonu ve tutma yerleri ve diğer aksesuarlar için birçok mekanik montaj noktası, bu makalenin kapak fotoğrafında da gösterildiği gibi gereksinimlerin yalnızca bir parçasıdır.

Red, tüm bunları ve her şeyden önce kendi sensörlerinin gelişimini de beraberinde getiriyor. Üst düzey kameralar söz konusu olduğunda Nikon giderek daha fazla Sony'ye bağımlı hale geliyor. A9 III'teki global deklanşör sensörü başka hiçbir kamerada mevcut değil ancak Red, V-Raptor XL kamerada global deklanşör sunuyor. Bu, film endüstrisinde “geniş format” olarak adlandırılan, 16:9'dan daha geniş, ancak tam olarak 21:9 olmayan yatay bir formatla birleştirilmiştir. Bunun yerine, Raptor'un sensörü yaklaşık 18:9 en boy oranına ve 8192 × 4320 piksel çözünürlüğe sahiptir. Yönetmen genellikle istenen görüntünün izlenimine göre görüntünün tam bölümünü belirler.

Tamamen çekim için tasarlanmış bir kamerada sensörde pek çok şeyin farklı olduğunu görebilirsiniz. Süngüye gelince: Arri tarafından geliştirilen ve genellikle “PL montajı” olarak bilinen “pozitif kilit” sistemi burada pratik olarak standarttır. Bu amaçla “sine” adı verilen birçok lens bulunmaktadır. Canon'un EF montajı gibi diğerleri adaptörler aracılığıyla PL montajına flanşlanmıştır. Bu yaygındır. Eski filmlerin yüksek çözünürlüğü ve mevcut 8K sensörler sayesinde değişen görüntü çemberi büyük bir sorun değil.

Nikon her zaman yalnızca fotoğraf makinelerinden çok daha fazlası olmuştur


Bu, bazılarının kendiliğinden şüphelendiği Nikon'un sinema lenslerinin Red kameralarda hiçbir zaman görünmeyeceği anlamına gelmiyor. Nikon, kırmızı optik konusunda neredeyse tüm bilgi birikimine sahiptir ve aynı zamanda tıp, ölçüm teknolojisi ve optik cihazların kullanıldığı diğer alanlarda da başarılıdır. Sine lensler için bir veya iki optik numara ödünç almanız çok muhtemeldir. Bununla birlikte, çekim için çok sayıda motorlu Nikkor'u ummamalısınız, geliştirme karmaşıktır – anahtar kelime odağı istikrarı – ve planlanan birim sayısı azdır.

Film ekipmanı genellikle çok pahalı ve nadir olduğundan, satın almak yerine genellikle kiralanır. Bu da özellikle sinema metropollerinde bir hizmet ağı gerektiriyor. Red sadece 17 yıllık varoluşunda böyle bir model üretemedi ancak Nikon'un bir tane var. Bu Nikon profesyonel hizmetleri şu ana kadar öncelikle fotoğrafçılar için tasarlanmış olsa da, tesisler ve yerler mevcuttur. Çıta oldukça yüksek. Örneğin, daha önce Münih'te çekim yapmış ve iyi bir Arri Rental müşterisi olan herkes, yeni bakımı yapılan kiralık ekipmanı uygun bir fiyata herhangi bir zamanda doğrudan sete teslim ettirebilir.

Arri, film endüstrisinin devidir; Muhtemelen başka hiçbir şirket teknolojiden daha fazla Oscar kazanmamıştır. Canon ve Sony de Betacam ile televizyon yapımlarındaki uzun deneyimlerine ve ilgili itibarlarına güvenerek kendilerini öne sürüyorlar. Ve neredeyse tüm film endüstrisi Red'le hukuki bir mücadele içinde çünkü Red, 2012'de kamerada çok hafif bir kayıpla sıkıştırılmış ham video kaydetme patenti aldı.

Ancak patente göre bu, belirli bir algoritma değil, renk alt örneklemesi de dahil olmak üzere diğer sıkıştırma yöntemlerinde de kullanılan genel işlemdir. Frame Voyager'ın YouTube videosu bunu açıkça açıklıyor. Patent çok genel olduğu için birçok üretici kendi sıkıştırma formatlarıyla bu sorunu aşmaya çalışıyor. Red, dahili ham kayıt da sunan Nikon Z 9'un piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra da dahil olmak üzere geçmişte bu konuda düzenli olarak şikayette bulunmuştu. Şaşırtıcı bir şekilde iki şirket neredeyse bir yıl önce mahkeme dışında anlaşmaya vardı.

Ham video için tartışmalı kırmızı patent


Rosso patentinin uzun bir hukuki sürece dayanıp dayanmayacağı henüz belli değil. Bu gibi durumlarda her zaman olduğu gibi Nikon'un o tarihten bu yana Red'e telif ücreti ödeyip ödemediği bilinmiyor. Bununla birlikte, halihazırda bir anlaşmaya varıldığı ve başka bir ham kayıtlı Nikon olan Z 8'in eklendiği için, patent anlaşmazlığının Red'in satın alınmasının ana nedeni olarak görülmesi pek mümkün değil. Bu arada patent 2028 yılına kadar geçerli, dolayısıyla Red'in bakış açısına göre acele etmeye gerek yoktu. Nikon'un artık Red patentini rekabetten geri çekmek isteyip istemediği henüz belli değil.

Neden diğer üç film kamerası devi Arri, Canon ve Sony'ye değil de Nikon'a Kırmızı ödülü verildiği açık: zaten ilgili ürünlere sahipler ve acımasız iç rekabete yol açacaklar. Nikon'un bu konuda endişelenmesine pek gerek yok; En iyi ihtimalle, ABD'deki yeni girişimlerin sağlam kültürü, muhafazakar Japon iş uygulamalarıyla çatışabilir. Amazon, Disney, Netflix, Paramount ve Co. için giderek daha fazla malzemeye olan ihtiyaç kesintisiz devam ettiğinden, Nikon'un yeni pazarda esas olarak kesintisiz yayın patlaması sayesinde büyüme beklemesi muhtemel.

Alman kamera pazarı istikrara kavuşuyor


Alman kamera pazarı 2023'te büyüme kaydetmedi ancak rakamlarda daha iyi haberler var. Öncelikle toplam hacim: kameralar, video kameralar, aksiyon kameraları ve aksesuarlar toplam 636 milyon euroya satıldı. Başkaları, akıllı telefonlar sayesinde gerçek kameraların çoktan demode olduğunu iddia ederken, bunu her zaman aklınızda bulundurmalısınız. Öte yandan, giderek daha pahalı cihazlara doğru bir eğilim olduğunu burada da görüyoruz: adet sayısı %8,2 azalmasına rağmen satışlar yalnızca %1,6 azaldı. Ancak DSLR'lerin modası geçti: Yalnızca 61.000 adet satıldı, bu da öncekine göre %28,3 daha az. Öte yandan şipşak kameralarda ise 490.000 adede ulaşan satışlarla bir patlama yaşanıyor.

Leica SL3 tanıtıldı


Leica'nın satışlarda payı olması muhtemel, ancak adet sayısı açısından bu pek mümkün değil. Yeni SL3'ün fiyatı da yaklaşık 6.800 Euro civarındadır. 15 duraklı dinamik aralıkla sensör, diğer tüm tam çerçeve kameraları geride bırakıyor ve 60 megapiksel ile aynı zamanda nispeten kompakt cihazlar için ölçeğin en üst ucunda yer alıyor. Leica, SL2'nin halefi ile zamanın trendlerini göz ardı edemez, dönebilen ekran ve hava koşullarına dayanıklılık bunun kanıtıdır – ve her şeyden önce artık tüm yeni kameraların donatıldığı AI otomatik odaklama özelliği. Ekipmanın geri kalanı ve işlevleri burada bulunabilir.

Fotoğraflı duvar kağıdının vesayeti BGH'ye gidiyor


Ancak bu hafta talihsiz fotoğraf duvar resminin hiç bitmeyen hikayesiyle ilgili gerçekten kötü bir haber de vardı. Görev bilinciyle uyarılarda bulunan bir Alman fotoğrafçıyı çevreleyen dram artık yasal olarak karmaşık hale geldiğinden, hafta sonu için biraz derinlemesine okuma yapmanızı da öneririz. Daniel AJ Sokolow'un güncel makalesi esas olarak davanın şu anda Federal Adalet Divanı'nda olduğu gerçeğinden bahsediyor. Bu noktaya nasıl geldiğimiz ancak içindeki tüm bağlantıları takip ettiğinizde netleşecektir. Acelesi olanlar için: Fotoğraf duvar kağıdını fotoğraflamamak daha iyidir. En azından bariz bir yasal boşluk olduğu sürece.




(Asla)



Haberin Sonu
 
Üst