Boeing'in paraya ihtiyacı var: Dijital havacılık çözümleri satıldı

ahmetbeyler

New member
Boeing uçak üreticisi, bölümünün çoğunu dijital havacılık çözümleri için satıyor. Alıcı, ABD yatırım şirketi Thoma Bravo, 10,55 milyar dolar (şu anda 9.16 milyar avro) ödüyor. Bu, yıl başında yaklaşık 53 milyar dolar olan Boeing borcunu azaltır.

Boeing CEO'su Kelly Ortberg, “Bu işlem, temel işimize dikkatimizin, bütçemizin iyileştirilmesi ve kredi notumuzun önceliğinin önemli bir parçasıdır.” Dedi. Çünkü yüksek borçlar zayıf kredi derecelendirmesinin daha yüksek faizli anlamına geldiği anlamına gelir. Satılan dallar ve markalar arasında Jappesen, Foreflights, Aerata ve Ozruntways yer alıyor. Bununla birlikte, Boeing filo yönetimi, teşhis ve onarım gibi temel görevler için bazı çözümleri sürdürmektedir. Ayrıca, Boeing yazılımı müşterilere önleyici bakım konusunda yardımcı olmaya devam etmelidir.

Boeing'in dijital havacılık çözümlerinin 3.900 çalışanından kaçının işverenleri değiştirmesi gerektiği Boeing'in bildiriminden anlaşılmamıştır. Çoğunluk olmalı. İki şirket, herhangi bir işten çıkarma hakkında hiçbir şey söylemiyor. Sözleşme bağlayıcıdır, gerekli rekabet yasal izinlerinin verilmesi şartıyla yıl sonu için kapatılır.

Thoma Bravo 2008 yılında kuruldu ve esas olarak birkaç yıl sonra reddedilen teknolojik şirketlere yatırım yaptı. Tam cüzdanda iyi bilinen isimler Sophos ve Solarwinds. Tabii ki, tüm yatırımlar karlı değildir, örneğin FTX kripto para birimi değişimine 130 milyon dolarlık bir yatırımdan bahsedilmektedir.

Boeing'in paraya ihtiyacı var


Güvenlik problemleri, Ekim 2018 ve Mart 2019'da 737 Serisi Max 8'in iki uçakının kazasından Boeing Business kursunu etkiledi; Kazalardan sadece beş yıl sonra (muhtemelen önlenebilir) cezai sahtekarlık için komplo suçundan suçlu. Uçuş sırasında yılın başında deliğin kapsamını kaybetmesinden sonra bu adımın artık kaçınılması gerekiyordu. Son zamanlarda Boeing, Donald Trump yönetimindeki ABD Adalet Bakanlığı'ndan daha hafif bir ceza almak için itirafını geri çekmek istiyor.

Buna ek olarak, uzay ve askeri emirlerle ilgili önemli kayıplar vardır. Şirket sabit fiyat sözleşmelerini tamamladı ve telafi etti. Bu arada, uzay bölümünü mavi kökene satarak bile söylenir. Sonbaharda mali durumu kötüleştirdi ve özellikle sivil ürünlerden elde edilen askeri projelerin üretimi yavaşladı. 2024'ün dördüncü çeyreğinin satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre % 31 oranında düştü. 3,8 milyar dolardan az 283 milyon dolar oldu. Boeing'in şirket rakamları 2024 yılı için daha iyi değil.

Sorunlar aniden kontrol etmedi, ancak onlarca yıl karşılaştılar. Özellikle eski CEO Harry Stonecipher tarafından yönetilen dış kaynak stratejisinin kalıcı bir etkisi oldu. Boeing'in “büyük bir teknolojik şirketten ziyade bir şirket gibi koşması” onun için önemliydi. 1997'de Boeing Başkanı olarak göreve geldiğinden beri, şirket eylemlerinin satın alınması için 60 milyar dolardan fazla para harcadı. Bu, kesinlikle yönetime zarar vermeyen eylemlerin fiyatını destekler; Bununla birlikte, para bu nedenle, örneğin kalite garantisi, yeni nesil uçakların geliştirilmesi ve çalışanların ücretlendirilmesi açısından başka yerlerde eksiktir. Robert, Ağustos ayından bu yana yeni Boeing patronu.


(DS)
 
Üst