Bir flaş ve büyük gözlükler: 7/2023 haftasının fotoğraf haberleri
“Geleceğe Dönüş” adlı klasik filminde Doc Brown, fotoğrafçıların kontrol edilebilir ışık kaynağı değil, yıldırım yani meteorolojik olgu hakkında “Maalesef nereye çarpacağınızı asla önceden bilemezsiniz” diyor. Bununla birlikte, yıldırımın bir fırtına sırasında tepeye çarpabileceğini varsaymak her zaman güvenlidir.

Ve Rio de Janeiro’daki İsa heykelinden daha uygun ne olabilir? Corcovado dağı ve kaide ile birlikte İsa’nın başı, gerçek bir şimşek mıknatısı olarak şehrin 748 metre yukarısında oturuyor. Bu, Fernando Braga’nın yıllardır düşündüğü, Petapixel’e söylediği gibi “bir rüya gerçek oldu”. İlkini elde edemedi, ancak heykele çarpan şimşeğin özellikle etkileyici bir görüntüsü.
Bir flaş için 13 saniye
Pek çok başarısız girişimin ardından 10 Şubat 2023’te üç saat beklemek ve 500 uzun pozlama yapmak zorunda kaldı. Ardından Nikon D800, çekim için 13 saniye boyunca ISO 100’de poz verdi. Braga, Instagram’da yazdığı gibi, kamerayı bir yıl önce babasından ödünç aldı, aksi takdirde bir D750 ile çalışıyor. Lensin nereden geldiğini söylemiyor, 70-200 f/2.8.
Ancak web sitesinde daha fazla şimşek ve yüksek çözünürlüklü görüntü ile fırtınanın hızlandırılmış bir videosu da var. Kayıt hızla viral oldu, ancak diğer sayısız YouTube videosu sizi kurtarabilir. Diğer şeylerin yanı sıra, heykelin tarihini uzun uzadıya açıklıyorlar. Bu arada heykelin 2014’te yıldırımdan dolayı olduğu gibi deşarj sırasında hasar görüp görmediğini bilmek daha önemli olurdu. Neyse ki, ana akım Brezilya medyasında bunların hiçbiri yok – İsa Mesihanıtın resmi adıyla, o zamandan beri yeni bir paratoner var.
ucuz 50’ler
Bu tür çekimler için yüksek hızlı lensler gerekir. Fernando Braga da flaş deneylerinde f/1.8 diyafram açıklığına sahip 50 mm kullanıyor. İyi cam, en azından orijinal üreticilere göre iyi maliyetlidir. Ve Nikon söz konusu olduğunda, 50 mm odak uzaklığına sahip f/1.4’ten daha büyük bir diyafram açıklığı yoktur, ancak Sigma veya Samyang gibi birçok üçüncü taraf üretici de çok daha ucuza mal olur. Aynasız sistemler için geliştirilen 1950’lerin çok daha pahalı hale geldiği göz önüne alındığında, diğer üreticilerin bu “normal odak uzaklığı” lensleri testimize göz atmaya değer.
Yalnızca çok yumuşak bir arka plana sahip portreler için değil, aynı zamanda gece flaş avı gibi özel durumlar için de uygundurlar. Odaklanmayı yönetmek her zaman kolay değildir. Açık diyafram açıkken alan derinliği bazen yalnızca birkaç santimetredir. Örneğin, etkinliklerde profesyoneller, otomatik odaklamayı destekleyen ve küçük bir aydınlatıcı görevi gören en düşük güçte bir sistem flaşı kullanır. Büyük gözlükler video için de rakipsizdir: Hala çoğunlukla sinema için manuel odaklama ile tasarlanan klasik “film görünümü”, doğru optiği vidalarsanız ucuz kameralarla da elde edilebilir.
Her şey daha pahalı kalır
Uygun fiyatlı malzeme arayışı giderek zorlaşıyor çünkü kamera endüstrisi tek bir genel trend biliyor: daha yüksek fiyatlar. Bu, Japon derneği CIPA’nın şimdi yayınladığı 2022 yılının tamamına ilişkin piyasa verileriyle netlik kazanıyor. Geçen yıl satılan sistem kameralarının yüzde 69’u, satışların yüzde 89’unu oluşturan aynasız cihazlardı. Lensler söz konusu olduğunda, CIPA DSLR’ler ve DSLM’ler için modeller arasında ayrım yapmaz, ancak geçen hafta açıklandığı gibi, şirketler burada da hız kazanıyor. Yüzeysel olarak, bu süregelen gergin küresel durumdan, ama muhtemelen kâr maksimizasyonundan da kaynaklanıyor. Ne de olsa, sektör gelecek için iyi bir konumda, bu arada Nikon artık daha düşük işçilik maliyetleri olan diğer Asya ülkelerinde değil, Japonya’da yeni bir fabrika planlıyor.
CP+ için çok az sürpriz şansı
Önümüzdeki hafta ürün ve fiyat politikasında daha netlik beklenebilir, çünkü o zaman Yokohama’da yılın en önemli fuarı olan CP+ başlıyor. Ve tabii ki Tamron’dan sabit odak uzunlukları ve zumlar gibi yeni cihazların ilk söylentileri var. Ancak burada pek çok şey birbirine karışıyor, bu yüzden ayrıntıları atlayacağız. Hem Canon, hem Nikon hem de Sony yeni fotoğraf makinesi gövdelerini daha yeni piyasaya sürdüler, bu nedenle muhtemelen bu sefer CP+ ile büyük başarı beklemiyorsunuz.
Özellikle bir Nikon Z8 hala beklemede, ancak doğrulanmamış bilgilere göre henüz fuarda gösterilecek değil. Ancak bu özel şirket, yılın ilk ticaret fuarı olan CES’te gösterdiği gibi, her zaman sürprizlere ve küçük pazarlamaya hazırdır. İki yeni lens orada yalnızca “Yakında Geliyor” ile gösterildi ve tam olarak dört hafta sonra fiyat ve verilerle duyuruldu, ancak ancak bir ay sonra tekrar satışa sunulması gerekiyor.
Üretken yapay zekaya karşı kopya koruması
CP+ ayrıca devam eden bir konudan da kaçamaz: kararlı difüzyon veya yolculuk ortası gibi yapay zeka görüntü oluşturucuları için yabancı makine öğrenimi görüntülerinin yoğun kullanımı. Devam eden davalar var, çok az siyasi çaba var ve bu nedenle artık teknik bir rekabet var. ABD araştırma projesi Glaze, adından da anlaşılacağı gibi, yapay zeka mekaniğinin önleyemeyeceği bir tür dijital görüntüleri cilalamak isteyen bir heyecan yaratıyor. İnsanlar tarafından görülmemelidir. 1990’larda CD’ler ve DVD’ler gibi fiziksel ortamlar için kopya korumasını anımsatıyor, ancak bu yalnızca kolay dosya indirme ve akış gibi daha iyi teklifler nedeniyle başarısız oldu. Oluşturulan görüntüler için benzer bir çözüm henüz görünmüyor.


(cbr)
Haberin Sonu